At the Cross... | 何とかなるさ...の世界!?

何とかなるさ...の世界!?

いろいろごちゃ混ぜで書いてます。

十字架

The Cross

 

それは、罪に対する神の罰であり、私達の神の創造的な恵みと憐れみの印です。

 

It is about God's punishment for sin and a sign of the creat grace and mercy of our God.

 

またそれは、私達の偉大な堕落と罪の結果の印でもあります。

 

Also sign for our great Depravity and the

consequences of sin. Not at all!

 

誰でも、ありのままの自分で入って来て、やりたいことをやれば良いという人のために開く扉ではないのです。全くもって違います。

 

Not open door for everyone just to come on in and come as you are and do what you want to do. Not at all.

 

 

 

 

ルカ9章/Luke 9 (ESV)

23)イエスは、みなの者に言われた。「だれでもわたしについて来たいと思うなら、自分を捨て、日々自分の十字架を負い左右矢印一度救われたら常に救われているという教えとは反対)、そしてわたしについて来なさい。

 

And he said to all, "If anyone would come after me, let him deny himself and take up his cross daily (左右矢印Contrary to the teaching that once saved, always saved.) and follow me.

 

24)自分のいのちを救おうと思う者は、それを失い、わたしのために自分のいのちを失う者は、それを救うのです。

 

For whoever would saive his life will lose it, but whoever loses his life for my sake will save it.

 

25)人は、たとい全世界を手に入れても、自分自身を失い、損じたら、何の得がありましょう。

 

For what does it profit a man if he gains the whole world and loses or forfeits himself?

 

26)もしだれでも、わたしとわたしのことばとを恥と思うなら、人の子も、自分と父と聖なる御使いとの栄光を帯びて来るときには、そのような人のことを恥とします。

 

For whoever is ashamed of me and of my words, of him will the Son of Man be ashamed when he comes in his glory and the glory of the Father and of the holy angels.