Dee Dee Sharp - Rock Me In The Cradle Of Love | Bingoのブロ具

Bingoのブロ具

Bingo is monkey's name-o!!


The Very Best Of Dee Dee Sharp


今日は初めて我が家のベイビーの
オムツを取り換えました。

といっても、オシッコだけだったので
ラクちんでしたけど。。。(笑)

でも、赤ん坊のオムツを換えるなんて
かなり久しぶりです。(笑)


で、取り換えてあげても泣き止まないので、
抱き上げてあやしたらスーッと眠ってくれました。


だいぶ力強く泣くようにもなりましたので
鳴き声も大きくなりました。

ま、そんな泣いているところも可愛いのですが、
腕の中ですーっと眠ってくれるとなおさら可愛くて
こっちもとても癒されます。













Dee Dee Sharp - Rock Me In The Cradle Of Love Lyrics
Cameo C-260 (1963)



Writers: Kal Mann, Dave Appel
意訳: Bingo



I wanna be your lady
Rock me in the cradle of love
I wanna be your baby
Rock me in the cradle of love

   あなたの女性になりたい
   愛のゆりかごであやして
   あなたのベイビーになりたいの
   愛のゆりかごであやして

Kiss me every night
Oh yeah
Cuddle me real tight
Oh yeah
Squeeze me with all your might
Rock me in the cradle of love

   毎晩キスして
   しっかり抱いて
   力いっぱい抱き締めて
   愛のゆりかごであやして

Rock me
Oh yeah
In the cradle
Rock me
Uh huh
In the cradle
Baby, take me
Take me up to heaven above

   揺らして
   愛のゆりかごで
   ベイビー、連れてって
   私を天より高く

Treat me like a toy
Make me just a toy
Say you'll be my boy
Rock me in the cradle of love

   私をお人形のように扱って
   まるでお人形のようにして
   私の彼だって言って
   愛のゆりかごであやして

Today'll be my birthday
Rock me in the cradle of love
But there's a heaven on earth day
Rock me in the cradle of love

   今日は私の誕生日になる日
   愛のゆりかごであやして
   でなければ、地球に天国ができた日
   愛のゆりかごであやして

Love is crazy, they say.
Oh yeah
I was born today.
Oh yeah
Always made my way,
Rock me in the cradle of love

   恋って人を狂わせるのね
   私は今日生まれたの
   いつでも前向き
   愛のゆりかごであやして

Everybody...
Rock me
Oh yeah,
In the cradle
Rock me
Uh huh,
In the cradle
Baby, take me
Take me up to heaven above

   揺らして
   愛のゆりかごで
   ベイビー、連れてって
   私を天より高く

Come on now...
Treat me like a toy
Make me just a toy
Say you'll be my boy
Rock me in the cradle of love

   私をお人形のように扱って
   まるでお人形のようにして
   私の彼だって言って
   愛のゆりかごであやして

Everybody...
Rock me
Oh yeah,
In the cradle
Rock me
Uh huh,
In the cradle
Baby, take me
Take me up to heaven above

   揺らして
   愛のゆりかごで
   ベイビー、連れてって
   私を天より高く

Oh yeah...
Kiss me every night
Cuddle me real tight
Squeeze with all your might
Rock me in the cradle of love

   毎晩キスして
   しっかり抱いて
   力いっぱい抱き締めて
   愛のゆりかごであやして

Everybody...
Rock me in the cradle of love
Come on now...
Rock me in the cradle of love
Come on now...
Rock me in the cradle of love

   愛のゆりかごであやして
   愛のゆりかごであやして...







[関連記事]

2017.05.15
The Angels - Cotton Fields (歌詞+和訳)

2011.09.10
Dee Dee Sharp - Mashed Potato Time (歌詞+和訳)

2009.06.23
Philly Soul フィリー・ソウル
  9. Dee Dee Sharp - Touch My Life