003 - 「会いに来ましたよ。」 | あなたが励ましてくれるから、私以上の私になれる
今は6月1日、午後12時42分です。

今日私は前の日本語の先生に会いに行きました。一年前転校しましたが、時間がある時、先生に会います。

今回先生は日本語5のクラスを教えていましたが、「ここで座っても大丈夫だよ」と言いました。本当に楽しかった。でも、学生の皆さんは小試験があって、私も受けなければいけませんでした。まぁ、あまり難しくありませんだったので、よかった。今学生たちは「potential form」や「かもしれません」や「・・・かどうか・・・」などを勉強しているので、私は大丈夫です。もし「causative form」や「passive form」があれば、全然だめかもしれません。

そういえば、私にとって日本語で他動詞や自動詞は難しいです。もっと勉強しなければいけませんね。

はい、練習練習。

またね。

☆*゚ ゜゚*☆*゚ ゜゚*☆

Now it's June 1st, 12:42 pm.

Today I went to see my former Japanese teacher. I transferred schools a year ago, but when I have time, I meet her.

This time, she was teaching her Japanese 5 class, but said, "It's okay to sit here." It was really fun. But, all the students had a quiz, and I had to take it too. Well, it wasn't very difficult, so it was okay. Right now, the students are learning "potential form," "might," "...whether or not...," and etc., so I am okay. If there was "causative form" or "passive form," I might not do well at all.

Which reminds me, transitive and intransitive verbs in Japanese are difficult for me. I have to study even more, don't I?

Yes, practice practice.

See you again ne.