入院について(大同病院)/ Hospitalization (Daido Hospital) | kyushunotabibitoのブログ

kyushunotabibitoのブログ

ブログの説明を入力します。

入院についてもう少し語ろう(大同病院)

 

前にも話したように、名古屋市の大同病院で目覚めた。もちろん、周りで何が起こっているかなんてまったくわからなかったし、自分がいる場所の名前も知らなかった。目が覚めてからは、ただ自分が世話になっていることだけはわかった。一週間ほどして、たまたま自分が大同病院にいることを知った。理由はわからなかったが、気にする気力もなかった。2~3日後、たまたま自分が住んでいる知多市ではなく、名古屋市にいることを知った。

 

脳の手術をして何日か過ぎてから目が覚めた。脳出血だったので、基本的には脳静脈の破裂を縫う手術と、頭蓋骨に広がった大量の血をきれいにする手術をした。とても大変な手術だったが、私の救世主の医師はそれに慣れていた!

 

一般的に日本では、脳卒中やその他の重篤な健康問題が発生すると、急性期と呼ばれる時期をひとつの病院で過ごし、患者の状況が安定すると別の病院に移る。この2番目の病院は重症例は扱わず、一般的にはリハビリテーション病院である。少なくとも、名古屋市ではそうだった。

 

もちろん、私は自分がどの病院にいるのか知らなかった。数日後、私は朝昼晩と車椅子に乗せられていることに気づいた。何を食べたかは覚えていない。一週間ほどして、私は意識を取り戻し、その病棟の人々の行動が少しおかしいことに気づいた。一日に10回か15回くらい「おはようございます」と言ってくる「おはようのおじさん」がいた。また、食事を拒否し、とても無礼で、大声を出しながら私に微笑みかける女性もいた。それについては推理があるんだけど、後で話す。とても無礼で、看護師たちにヤクザのような口調で話しかけていた男性もいた。壁に向かってよく話しかけていた女性もいた。

 

今でも、私がいた病棟の正確な名前はわからない。それでも言えるのは、そこにいた患者は精神科的な問題を抱えていたり、認知症のような変性疾患を患っていたり、最近脳の手術を受けたばかりだったりした。これは少なくとも私が覚えていることだ。その病棟で「一番普通」だったのは、私が以前紹介した友人と私だった。いや、そうではないかもしれない。理論上は目が覚めていたのに、自分が何をしたのか連続10分すら覚えていない。

 

大同病院では最高の治療をしてもらった!救世主の先生が定期的に私を訪ねてくれた。また、とても優秀で、とても辛抱強く、とても親切な看護師さんたちがいたが、必要な時にはとても厳しくしていました。しかし、必要な時にはしっかりと対応してくれました。また、理学療法士、作業療法士、言語療法士など、とても優秀でよく訓練されたチームにも恵まれた。セラピストたちは私たちを寝室まで迎えに来てくれ、リハビリセンターまで送ってくれた。設備も最高だった!

 

私はそこに3ヵ月近く滞在した。クリスマスと2021年の年末年始を過ごした。コビド急性期の真っ最中だった。病室には面会者は入れなかった。ガラス戸を少し開けて話をすることしかできなかった。中にいる患者と外にいる面会者は、ガラス戸から安全な距離を保たなければならなかった。妻と私は、ガラス戸の前で他の面会者と場所を取り合うよりも、スマートフォン越しに話をすることを好んだ。

 

大同病院での3ヶ月の入院生活で、私は少しずつ記憶を取り戻し、人生全般について多くのことを考えた。自分の考え、あるいは残された考えを整理し直し、脳出血になる前に対処できなかった状況にどう対処するかを考える、とても良い機会だった。繊細で重要な状況に対処できなかったからこそ、脳出血になったのだろう。まあ、私はかなり確信があるとあえて言いたいのだが、誰にもわからない。

 

時が来て、私は大同病院を去らなければならなかった。家に帰ると思ったが、2番目の病院、西知多リハビリテーション病院に行くことになった。そこでの経験は...。まあ、次の記事で話そう。

 

 

Talking A Bit More About My Hospitalization (Daido Hospital)

 

As I told you before, I woke up Daido Hospital, Nagoya City. Of course, I didn't have the slightest idea of what was happening around me, and I didn't know the name of the place I was at. After waking up, I just knew I was being taken care of. After a week or so, I happened to know that I was at Daido Hospital. I didn't know why but I didn't have the energy to care about it. After 2 or 3 days, I happened to know I was not in Chita City where I live, but I was in Nagoya City.

 

I woke up after having a brain surgery. I had brain bleeding, so basically I had surgery to stitch the rupture in my brain vein and clean a great deal of blood that spread on my skull. It was a very serious surgery, but my savior doctor was used to that, thanks God!

 

Generally, in Japan, after a stroke or other serious health problem, we spend the acute phase, as they say, in one hospital, and when the patient's situation becomes stable, he or she is transferred to another hospital. This second hospital doesn't handle serious cases and generally is a rehabilitation hospital. At least, that's what happened to me in Nagoya City.

 

Of course, I didn't know which hospital word I was at. After a few days, I noticed that I was taken for breakfast, lunch, and dinner in a wheelchair. I can't remember what I ate. After a week or so, I regained much of my awareness and I noticed that people in that ward acted a bit strange. There was the "Good-morning-man" who used to tell me good morning maybe 10 or 15 times a day. There was also a lady who refused to eat, was very rude, used to scream out but smiled at me. I have a theory about that but I'll tell you later. There was a man who was so rude and used to talk like a gangster to the nurses. There was another woman who used to talk to the walls.

 

Even now, I don't know the exact name of the hospital ward I was at. Still, I can say that patients there had psychiatric problems, degenerative diseases like dementia, or recently had their brains operated on. This is at least what I can remember. There was this guy, that I wrote about, and me who were the " most normal" people in the ward, if I may say so... Well, I may not. I don't remember what I did when I was theoretically awake but couldn't remember even 10 consecutive minutes of what I did.

 

We had the best treatment possible at Daido Hospital! My Savior doctor visited me regularly. We also had very good, very patient, and very kind nurses, but they were very firm when needed. They kept a very sharp routine of medicine administration. We also had a very good, and very well-trained team of physiotherapists, occupational therapists, and speech therapists. The therapists used to pick us up in the bedroom and walk us up to the rehabilitation center. The equipment was the best possible!

 

I stayed there for almost 3 months. I spent Christmas and 2021 New Year's holidays. We were in the middle of the Covid acute phase. Visitors were not allowed to come into the ward. We could only talk through the glass door, slightly opened. The visitor outside in the patient inside should keep their safe distance from the glass door. My wife and I preferred to talk over the smartphone instead of fighting with other visitors for a place in front of the glass door.

 

Little white little with 3 months of hospitalization at Daido Hospital I regained my memory and I thought a lot about life in general. It was a very good opportunity to reorganize my thoughts, or what was left of them, and think about how to deal with the situations that I failed to deal with before the stroke. It's because I failed to deal with a few sensitive and critical situations that I probably had a stroke. Well, I dare to say that I am quite sure but who knows?

 

The time came and I had to leave Daido Hospital. I thought I was going home but I had to go to a second hospital, the West Chita Rehabilitation Hospital. The experience there was... Well, I'll tell you in the next article.