Kiss From a Rose | Deity Clique

Deity Clique

You know, art is thousands of mistakes corrected.

 

Seal - Kiss From A Rose

[Hook]
Ba-ya-ya, ba-da-da-da-da-da, ba-ya-ya
Ba-ya-ya, ba-da-da-da-da-da, ba-ya-ya

[Verse 1]
There used to be a greying tower alone on the sea
You became the light on the dark side of me
Love remained a drug that's the high and not the pill

海の中にぽつりと灰色の塔があった

あなたは僕の暗い側を照らす光となってくれた

愛とは決して良薬ではなく強いドラッグのように僕をやっつけた

[Pre-Chorus]
But did you know that when it snows
My eyes become large and
The light that you shine can't be seen?
でも知ってたかい、冷たい雪が降ると

僕は自分の目を見開かなくてはならない

何故ならあなたが放つ光が僕のところまで届かなくなるんだ


[Chorus]
Baby, I compare you to a kiss from a rose on the grey
Ooh, the more I get of you, the stranger it feels, yeah
And now that your rose is in bloom
A light hits the gloom on the grey

ベイベー、僕は灰色の塔のバラのキスにあなたを例えるんだ

あなたのことを思い起こすほど、気がおかしくなる

そして今あなたのバラが咲く

一筋の光が灰色の塔の暗い側を照らす

[Hook]
Ba-ya-ya, ba-da-da-da-da-da, ba-ya-ya
Ba-ya-ya, ba-da-da-da-da-da, ba-ya-ya

[Verse 2]
There is so much a man can tell you
So much he can say
You remain my power, my pleasure, my pain, baby
To me you're like a growing addiction that I can't deny
Won't you tell me is that healthy, baby?

物凄くたくさん言いたいことがある

彼はたくさん言いたいと思うよ

あなたは僕の力、僕の喜び、僕の苦しみ、ベイベー

あなたへの中毒は増すばかりで、それは否定できない事実さ

これって決して健康的なんて言えない、ベイベー

[Pre-Chorus]
But did you know that when it snows
My eyes become large and
The light that you shine can't be seen?

でも冷たい雪が降るシーンでは

僕は自分の目を見開かなくてはならない

何故ならあなたが放つ光が僕のところまで届かなくなるんだ

 

[Chorus]
Baby, I compare you to a kiss from a rose on the grey
Ooh, the more I get of you, the stranger it feels, yeah
And now that your rose is in bloom
A light hits the gloom on the grey

ベイベー、僕は灰色の塔のバラのキスにあなたを例えるんだ

あなたのことを思い起こすほど、気がおかしくなる

そして今あなたのバラが咲く

一筋の光が灰色の塔の暗い側を照らす

 

[Bridge]
I've been kissed by a rose on the grey
I, I've been kissed by a rose on the grey
I've ... (and if I should fall, will it all go away?) ... been kissed by a rose on the grey
I, I've been kissed by a rose on the grey
僕は灰色の塔のバラにキスをされてしまったんだ

僕は灰色の塔のバラにキスをされてしまったんだ

僕は…万一僕が消えたなら、それは全部消えてしまうのかい

僕は灰色の塔のバラにキスをされてしまったんだ


[Verse 2]
There is so much a man can tell you
So much he can say
You remain my power, my pleasure, my pain
To me you're like a growing addiction that I can't deny, yeah
Won't you tell me is that healthy, baby?

物凄くたくさん言いたいことがある

彼はたくさん言いたいと思うよ

あなたは僕の力、僕の喜び、僕の苦しみ、ベイベー

あなたへの中毒は増すばかりで、それは否定できない事実さ

これって決して健康的なんて言えない、ベイベー


[Pre-Chorus]
But did you know that when it snows
My eyes become large and
The light that you shine can't be seen?

でも冷たい雪が降るシーンでは

僕は自分の目を見開かなくてはならない

何故ならあなたが放つ光が僕のところまで届かなくなるんだ


[Chorus]
Baby, I compare you to a kiss from a rose on the grey
Ooh, the more I get of you, the stranger it feels, yeah
And now that your rose is in bloom
A light hits the gloom on the grey

ベイベー、僕は灰色の塔のバラのキスにあなたを例えるんだ

あなたのことを思い起こすほど、気がおかしくなる

そして今あなたのバラが咲く

一筋の光が灰色の塔の暗い側を照らす

[Outro]
Now that your rose is in bloom
A light hits the gloom on the grey

そして今あなたのバラが咲く

一筋の光が灰色の塔の暗い側を照らす

 

拙訳

ずっと"...now that my rose is blue."だと思ってた。ローズって私にとって物凄く特別な意味があるんだ。だからこの歌はなるべく避けていたんだ。でもちゃんと訳したら全然違っていた。滝汗

 

今年は娘がアムステルダムに留学する予定だったのだけど、コロナのおかげでキャンセルになってしまった。日本にも来る予定だったけどそれもおじゃん。