【 New Divide 和訳 】

 

 

 

 

 

 

 

LINKIN PARK

New Divide

新たな亀裂

 

 

I remembered black skies.

俺は 暗闇の空を思い出した

 

The lightning all around me.

俺は 神の稲妻に囲まれていた

 

I remembered each flash.

閃光が走るたびに思い出される

 

As time began to blur.

時の流れが霞み始める

 

Like a startling sign.

驚愕の兆候であるかのように

 

That fate had finally found me.

その運命がついに俺を捉えた

 

And your voice was all I heard.

貴方の声だけが俺に響き渡る

 

That I get what I deserve.

俺に値するものが与えられる

 

 

So give me reason.

その理由を伝えてくれませんか

 

To prove me wrong.

俺の過ちを証明するために

 

To wash this memory clean.

この記憶を全て洗い流すために

 

Let the floods cross.

その洪水を両断し 道を渡して

 

The distance in your eyes.

貴方の視界に映る距離

 

 

Give me reason.

その理由を伝えてくれませんか

 

To fill this hole.

この大穴を埋めるために

 

Connect the space between.

両者の空間に橋を渡して

 

Let it be enough to reach the truth that lies.

横たわる真実に手が届けば満たされる

 

Across this new divide.

この新たな亀裂を越えて

 

 

 

There was nothing in sight.

視界の中には何も映らず

 

But memories left abandoned.

思い出の中に取り残される

 

There was nowhere to hide.

身を隠す場所も見当たらず

 

The ashes fell like snow.

灰が雪のように降り積もる

 

And the ground caved in.

俺と貴方が立っていた空間

 

Between where we were standing.

その地面が陥没してゆく

 

And your voice was all I heard.

貴方の声だけが俺に響き渡る

 

That I get what I deserve.

俺に値するものが与えられる

 

 

So give me reason.

その理由を伝えてくれませんか

 

To prove me wrong.

俺の過ちを証明するために

 

To wash this memory clean.

この記憶を全て洗い流すために

 

Let the floods cross.

その洪水を両断し 道を渡して

 

The distance in your eyes.

貴方の視界に映る距離

 

Across this new divide.

この新たな断裂を越えて

 

 

 

In every loss, In every lie.

あらゆる敗北感 全てのまやかし

 

In every truth that you deny.

貴方が否定する全ての真実

 

And each regret, And each goodbye.

あらゆる後悔 全ての別れ

 

Was a mistake too great to hide.

身を隠すためには あまりにも大きすぎる過ち

 

And your voice was all I heard.

貴方の声だけが俺に響き渡る

 

That I get what I deserve.

俺に値するものが与えられる

 

 

So give me reason.

その理由を伝えてくれませんか

 

To prove me wrong.

俺の過ちを証明するために

 

To wash this memory clean.

この記憶を全て洗い流すために

 

Let the floods cross.

その洪水を両断し 道を渡して

 

The distance in your eyes.

貴方の視界に映る距離

 

 

Give me reason.

その理由を伝えてくれませんか

 

To fill this hole.

この大穴を埋めるために

 

Connect the space between.

両者の空間に橋を渡して

 

Let it be enough to reach the truth that lies.

横たわる真実に手が届けば満たされる

 

Across this new divide.

この新たな亀裂を越えて

 

Across this new divide.

この新たな断裂を越えて

 

Across this new divide.

この新たな亀裂を越えて

 

 

【 LINKIN PARK トランスフォーマー リベンジ サウンドトラック 】

【 New Divide からの引用 】

 

 

 

 

 

 

 

 

【 レビュー 】

 

一応、この曲がナイトコアでも紹介されていましたので、貼っておきます。

 

リンキンパークの曲は精神の中の葛藤を表現している曲が多いですね。

 

歌詞の内容も哲学的な感じですので好きな人は好きなのかもしれませんが、

もう少し明るいテーマの曲があってもいいんじゃないのかな?と思います。

 

リンキンパークの曲って、いつも暗いな…。

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、その他洋楽和訳の目次のページに移動ことができます。