【 Minority 和訳 】

 

 

 

 

 

Green day

Minority

少数派

 

 

I wanna be the minority.

この国の少数派に俺はなりたい

 

I don’t need your authority.

アンタ等の権力は必要ない

 

Down with the moral majority.

道徳的な多数派に敗北する

 

‘Cause I wanna be the minority.

この国の少数派に俺はなりたいのだから

 

 

I pledge allegiance to the underworld.

この国の底辺に俺は忠誠を誓っている

 

One nation under dog, There of which, I stand alone.

この国は飼い犬の下に存在し そこに俺が一人で立っている

 

A face in the crowd unsung, Against the mold.

民衆の間には隠された顔が存在し そのスタイルに抗っている

 

Without a doubt, Singled out, The only way I know.

選抜されることは疑いようもなく それが俺の知る この国での生き残り方

 

 

‘Cause I wanna be the minority.

この国の少数派に俺はなりたい

 

I don’t need your authority.

アンタ等の権力は必要ない

 

Down with the moral majority.

道徳的な多数派に敗北する

 

‘Cause I wanna be the minority.

この国の少数派に俺はなりたいのだから

 

 

Stepped out of the line.

そのラインから俺は外れている

 

Like a sheep runs from the herd.

その群れから羊が逃げ出すように

 

Marching out of time.

今 自分のビートに身を寄せて

 

To my own beat now.

時間切れの行進

 

The only way I know.

それが俺の知る唯一の生き方

 

 

 

 

One light,, One mind flashing in the dark.

一筋の光 その暗闇の中で点滅する 俺の心の光

 

Blinded by the silence of a thousand broken hearts.

この国の幾千もの砕かれた心の沈黙に目が眩む

 

“ For crying out loud ” She screamed unto me.

大声で泣いているの この国の女性が俺に向かって叫んでいる

 

A free for all, Fuck ‘em all.

この国の皆が自由 この国の権力者たちにファック

 

“ You are your own sight ”

キミ達には キミ達なりの視点がある

 

 

‘Cause I wanna be the minority.

この国の少数派に俺はなりたい

 

I don’t need your authority.

アンタ等の権力は必要ない

 

Down with the moral majority.

道徳的な多数派に敗北する

 

‘Cause I wanna be the minority, Hey.

この国の少数派に俺はなりたいのだから Hey.

 

 

 

 

One light, One mind flashing in the dark.

一筋の光 その暗闇の中で点滅する 俺の心の光

 

Blinded by the silence of a thousand broken hearts.

この国の幾千もの砕かれた心の沈黙に目が眩む

 

“ For crying out loud ” She screamed unto me.

大声で泣いているの この国の女性が俺に向かって叫んでいる

 

A free for all, Fuck ‘em all.

この国の皆が自由 この国の権力者たちにファック

 

“ You are your own sight ”

キミ達には キミ達なりの視点がある

 

 

‘Cause I wanna be the minority.

この国の少数派に俺はなりたい

 

I don’t need your authority.

アンタ等の権力は必要ない

 

Down with the moral majority.

道徳的な多数派に敗北する

 

‘Cause I wanna be the minority, Hey.

この国の少数派に俺はなりたいのだから Hey.

 

The minority.

この国の少数派に

 

I wanna be the minority.

この国の少数派に俺はなりたい

 

I wanna be the minority.

この国の少数派に俺はなりたい

 

I wanna be the minority.

この国の少数派に俺はなりたい

 

 

【 Green day Warning 】

【 Minority からの引用 】

 

 

 

 

 

【 レビュー 】

 

こちらの曲はアメリカの女性達の権力者に対する不満を代弁しているような歌詞です。

アメリカの権力の元では彼等に与する者たちが正当な評価を受けて、彼等に反対する者たちが不当な扱いを受けているようです。グリーンデイはそんな社会的に立場の弱い人々の味方になって、少数派の意見を尊重するべきだと、この曲で表現しています。

 

 

 

下記のURLのリンクから、その他洋楽和訳の目次のページに移動ことができます。