【 King For A Day 和訳 】

 

 

 

 

 

Green Day

King For A Day

一日だけの王様

 

 

Started at the age of four.

俺が4歳の頃から始まった

 

My mother went to the grocery store.

母さんが食料品を買いに行ったとき

 

Went sneaking through her bedroom door.

母さんの寝室にこっそりと忍び込んだ

 

To find something in a size 4.

4歳のサイズに見合う装備を探し出すため

 

 

Sugar and spice and everything nice wasn’t made for only girls.

砂糖やスパイスなどの魅力的な食材は 女の子のためだけに作られたものじゃない

 

G.I.Joe in panty hose is making room for the one and only.

ストッキングを履いたG.I.ジョーが 俺の唯一無二の空間を創り出してくれた

 

King for a day, Princess by dawn.

今日一日だけの王様 夜明けにはお姫様

 

King for a day in a leather thong.

母のガーターベルトを履いた一日だけの王様

 

King for a day, Princess by dawn.

今日一日だけの王様 夜明けにはお姫様

 

Just wait till all the guys get a load of me.

世界中の男の子たちが 当時の俺の服装を理解できるまで待ってくれ

 

 

 

My daddy threw me in therapy.

父さんは 俺を心療内科に連れて行ってくれた

 

He thinks I’m not a real man.

父さんは 俺が本当に男かどうか疑っていた

 

Who put the drag in the drag queen ?

誰が 俺の病的な女王に薬物を注入したのか?

 

Don’t knock it until you’ve tried it.

その人が俺の行動に疲れ果てるまで 俺のドアをノックしないでくれ

 

 

Sugar and spice and everything nice wasn’t made for only girls.

砂糖やスパイスなどの魅力的な食材は 女の子のためだけに作られたものじゃない

 

G.I.Joe in panty hose is making room for the one and only.

ストッキングを履いたG.I.ジョーが 俺の唯一無二の空間を創り出してくれた

 

King for a day, Princess by dawn.

今日一日だけの王様 夜明けにはお姫様

 

King for a day in a leather thong.

母のガーターベルトを履いた一日だけの王様

 

King for a day, Princess by dawn.

今日一日だけの王様 夜明けにはお姫様

 

Just wait till all the guys get a load of me.

世界中の男の子たちが 当時の俺の服装を理解できるまで待ってくれ

 

 

 

Sugar and spice and everything nice wasn’t made for only girls.

砂糖やスパイスなどの魅力的な食材は 女の子のためだけに作られたものじゃない

 

G.I.Joe in panty hose is making room for the one and only.

ストッキングを履いたG.I.ジョーが 俺の唯一無二の空間を創り出してくれた

 

King for a day, Princess by dawn.

今日一日だけの王様 夜明けにはお姫様

 

King for a day in a leather thong.

母のガーターベルトを履いた一日だけの王様

 

King for a day, Princess by dawn.

今日一日だけの王様 夜明けにはお姫様

 

King for a day in a leather thong.

母のガーターベルトを履いた一日だけの王様

 

King for a day, Princess by dawn.

今日一日だけの王様 夜明けにはお姫様

 

King for a day in a leather thong.

母のガーターベルトを履いた一日だけの王様

 

King for a day, Princess by dawn.

今日一日だけの王様 夜明けにはお姫様

 

Just wait till all the guys.

世界中の男の子たちが 当時の俺の服装を

 

Just wait till all the guys.

世界中の男の子たちが 当時の俺の服装を

 

Just wait till all the guys get a load of me.

世界中の男の子たちが 当時の俺の服装を理解できるようになるまで待ってくれ

 

 

【 Green Day Nimrod 】

【 King For A Day からの引用 】

 

 

 

 

 

【 レビュー 】

 

 

この曲はビリーさんの子供の頃の遊びを紹介している曲です。

そんなことをして遊んでいたとは、イタズラ好きの子供だったのでしょう。

オフスプリングといい、グリーンデイといい、魅力的な人ほど遊び心を持っていて楽しい人達です!

 

まあ彼等の曲にも、真面目なテーマの曲からオモシロい曲など幅広く存在しているため、

その中から気に入った曲を選んで自由に楽しめばいいでしょう。

 

政権批判とかの曲よりも、こういうテーマの曲のほうが私は好きです(*^▽^*)

 

 

 

下記のURLのリンクから、その他洋楽和訳の目次のページに移動ことができます。