【 Welcome To Paradise 和訳 】

 

 

 

 

 

Green Day

Welcome To Paradise

パラダイスへようこそ

 

 

Dear mother, Can you hear me whining ?

親愛なる母さん 貴方に俺の悲鳴が聴こえますか?

 

It’s been three whole weeks since that.

あれから ちょうど三週間が経ちました

 

I have left you home.

俺は 貴方を家に残してきました

 

This sudden fear has left me trembling.

この突然の恐怖から 俺は震えています

 

‘Cause now it seems that I am.

それこそ今の俺の存在のように思えてしまうから

 

Out here on my own.

この土地から自分で逃れて

 

And I’m feeling so alone.

強い孤独を感じている

 

 

Pay attention to the cracked streets.

この街の廃れた路面に足を取られないように

 

And the broken homes.

荒廃しきった住宅地

 

Some call it slums, Some call it nice.

ここをスラムと呼ぶ者もいれば 素敵な場所だと呼ぶ者もいる

 

I wanna take you through.

ここへキミ達を案内したい

 

A wasteland I’d like to call my home.

俺の故郷とも呼べる廃れた街

 

Welcome to paradise.

パラダイスへようこそ

 

 

 

 

A gunshot rings out at the station.

この街の駅で銃声が鳴り響く

 

Another urchin snaps and left dead on his own.

この街の悪ガキがキレて 相手の死体を放置していく

 

It makes me wonder why I’m still here.

それでも何故 俺がここにこだわっているのかと疑問に思う

 

For some strange reason.

何か奇妙な繋がりが理由なのか

 

It’s now feeling like my home.

この感覚 今では俺の故郷のようにも感じられる

 

And I’m never gonna go.

ここから俺は逃れられない

 

 

Pay attention to the cracked streets.

この街の廃れた路面に足を取られないように

 

And the broken homes.

荒廃しきった住宅地

 

Some call it slums, Some call it nice.

ここをスラムと呼ぶ者もいれば 素敵な場所だと呼ぶ者もいる

 

I wanna take you through.

ここへキミ達を案内したい

 

A wasteland I’d like to call my home.

俺の故郷とも呼べる廃れた街

 

Welcome to paradise.

パラダイスへようこそ

 

 

 

 

Dear mother, Can you hear me laughing ?

親愛なる母さん 貴方に俺の笑い声が聴こえますか?

 

It’s been six whole months since that.

あれから ちょうど六カ月が経ちました

 

I have left you home.

俺は 貴方を家に残してきました

 

It makes me wonder why I’m still here.

それでも何故 俺がここにこだわっているのかと疑問に思う

 

For some strange reason.

何か奇妙な繋がりが原因なのか

 

It’s now feeling like my home.

この感覚 今では俺の故郷のようにも感じられる

 

And I’m never gonna go.

ここから俺は逃れられない

 

 

Pay attention to the cracked streets.

この街の廃れた路面に足を取られないように

 

And the broken homes.

荒廃しきった住宅地

 

Some call it slums, Some call it nice.

ここをスラムと呼ぶ者もいれば 素敵な場所だと呼ぶ者もいる

 

I wanna take you through.

ここへキミ達を案内したい

 

A wasteland I’d like to call my home.

俺の故郷とも呼べる廃れた街

 

Welcome to paradise.

パラダイスへようこそ

 

Oh, Paradise.

Oh, パラダイス

 

 

【 Green Day Dookie 】

【 Welcome To Paradise からの引用 】

 

 

 

 

 

【 レビュー 】

 

こちらの曲はグリーンデイの初期の頃の作品です。

グリーンデイのルーツや生い立ちの知れる内容の曲となっております。

プロのミュージシャンとしてデビューした頃、自分のルーツや原点を見つめ直すことがテーマとなっている曲になっています。

 

 

 

下記のURLのリンクから、その他洋楽和訳の目次のページに移動ことができます。