【 15 Please Please Me 和訳 】

 

 

 

 

 

The Beatles

Please Please Me

僕に振り向いて

 

 

Last night I said these words to my girl.

昨晩 僕は恋人に自分の想いを伝えたんだ

 

I know you never even try, Girl.

君が歩み寄ってきてくれないことは理解しているよ 恋人よ

 

Come on, Come on, Come on, Come on.

 

Come on, Come on, Come on, Come on.

 

Please please me.

どうか僕に振り向いてくれませんか

 

Whoa yeah, Like I please you.

Whoa yeah, 僕が君に愛情を注いでいるように

 

 

You don’t need me to show the way love.

君が 僕に愛情を示す必要はないよ

 

Why do I always have to say, Love ?

何故いつも 僕の方から愛を伝えなくちゃいけないの?

 

Come on, Come on, Come on, Come on.

 

Come on, Come on, Come on, Come on.

 

Please please me.

どうか僕に振り向いてくれませんか

 

Whoa yeah, Like I please you.

Whoa yeah, 僕が君に愛情を注いでいるように

 

 

 

I don’t want to sound complaining.

僕から不満を言わせないでよ

 

But you know there’s always rain,

そこにはいつも雨が降っていると知っているでしょう

 

In my heart, In my heart.

僕の心の中で 僕の心の中で

 

I do all the pleasing with you.

君を喜ばせられるなら 何でもできるよ

 

It’s so hard to reason with you.

君に 理由を理解してもらうのは難しいけど

 

Whoa yeah, Why do you make me blue ?

Whoa yeah, 君は何故 僕を暗くさせるのでしょうか?

 

 

Last night I said these words to my girl.

昨晩 僕は恋人に想いの全てを伝えたんだ

 

I know you never even try, Girl.

君が歩み寄ってきてくれないことは理解しているよ 恋人よ

 

Come on, Come on, Come on, Come on.

 

Come on, Come on, Come on, Come on.

 

Please please me.

どうか僕に振り向いてくれませんか

 

Whoa yeah, Like I please you.

Whoa yeah, 僕が君に愛情を注いでいるように

 

Whoa yeah, Like I please you.

Whoa yeah, 僕が君に愛情を注いでいるように

 

Whoa yeah, Like I please you.

Whoa yeah, 僕が君に愛情を注いでいるように

 

 

【 The Beatles Please Please Me 】

【 Please Please Me からの引用 】

 

 

 

【 レビュー 】

 

この曲はビートルズの創作上の物語なのでしょう!

書店で売っている本にもフィクションとノンフィクションが存在しますし、歌詞の中で表現されていることの全てが、ミュージシャンの実体験というわけではありません。世の中にはミュージシャンが創作上のキャラクターを演じて歌っている曲( 殺人鬼目線の曲 放火魔目線の曲 両方ともオフスプリングの曲 )が存在しています。

世の中のアーティストがそういうキャラクターをどう表現しているのかを理解しながら洋楽を楽しめれば、世界が広がっていきます!

 

 

 

下記のURLのリンクから、その他洋楽和訳の目次のページに移動ことができます。