【 Walk This Way 和訳 】

 

 

 

 

 

Aerosmith

Walk This Way

恋愛の進め方

 

 

Backstroking lover always hiding’ ‘neath the cover.

いつだって見返り美人は その表紙の裏側に身を潜めている

 

Can I talk to you ? 

僕から伝えてもいいか?

 

My daddy say, He said.

と俺の父親は言う 父が言うには

 

You ain’t seen nothing,

オマエは何も分かっていないのだとか

 

Till you’re down on a muff and,

オマエがブタになってしまうまでに これが理解できれば

 

Then you’re sure to be a changin’ your ways.

きっとオマエも 今までのやり方を変えるだろう

 

 

I met a cheerleader, was a real young bleeder.

僕が出会った魅力的なチアリーダーは 若く理想的なブリーダーでもあった

 

All the times I can reminisce.

僕の脳裏に今でも焼き付いている そのときの思い出の全てが

 

‘Cause the best things of lovin with her sister and her cousin.

彼女の妹と従妹は最高の愛情を注いでくれたのだから

 

Only started with a little kiss.

チョットしただけのキスから始まったのさ

 

Like this.

こんな風に

 

 

See saw swingin’ with the boys in the school.

学校中の男子生徒のアレが一斉に振り上がるのを目撃すれば

 

And your feet flyin’ up in the air.

キミ達の足は空中に投げ出される

 

Singing’ hey, diddle diddle with your kitty in the middle.

子猫ちゃんを中央に迎えて 小悪魔ちゃん 小悪魔ちゃんと歌ってあげて

 

Of the swing like you didn’t care.

キミ達はアレが立ち上がっても 何も気にならなくなる

 

 

So I took a big chance at the high school dance.

それから僕は高校のダンスイベントで 大きなチャンスが与えられたんだ

 

With a missy who was ready to play.

魅力的なお姉さんとの恋を楽しむ準備ができたんだ

 

Wasn’t me she was foolin’

彼女は 僕をバカにしているわけじゃなかったんだ

 

‘Cause she knew what she was doin’

彼女は 自分が誰と恋愛しているのかを理解していたから

 

And I know love is here to stay.

僕は彼女の愛情が 僕に留まってくれるのだと確信していた

 

When she told me to.

そのとき彼女が教えてくれたこと

 

 

Walk this way, Walk this way.

こんな風にステップを踏むのよ こんな風に

 

Walk this way, Walk this way.

こんな風にステップを踏むのよ こんな風に

 

Walk this way, Walk this way.

こんな風にステップを踏むのよ こんな風に

 

Walk this way, Walk this way.

こんな風にステップを踏むのよ こんな風に

 

Ah, Just give me a kiss.

Ah, 今 私にキスして

 

Like this.

こんな風に

 

 

 

 

 

School girl sweetie with the classy kinda sassy.

上品でちょっと生意気な女子高生

 

Little skirt’s climbing way up her knees.

膝下までのミニスカートが少しずつ上がっていく

 

There was three young ladies in the school gym locker.

学校の体育館のロッカーに3人のお姉さんたちが

 

When I noticed they was lookin’ at me.

気付いたときには お姉さんたちが僕を見つめていたよ

 

I was a high school loser, Never made it with a lady.

高校時代の僕は負け組で 女性には縁がなかったんだ

 

Till the boys told me something I missed.

学校の不良たちが僕を見逃していてくれていたと教えてくれるまで

 

Then my next door neighbor with a daughter had a favor.

そんなとき彼女の近所の人から あるお願いをされたんだ

 

So I gave her just a little kiss.

それで僕は 彼女にチョットしたキスを与えたんだ

 

Like this.

こんな風に

 

 

See saw swingin’ with the boys in the school.

学校中の男子生徒のアレが一斉に振り上がるのを目撃すれば

 

And your feet flyin’ up in the air.

キミ達の足は空中に投げ出される

 

Singing’ hey, diddle diddle with your kitty in the middle.

子猫ちゃんを中央に迎えて 小悪魔ちゃん 小悪魔ちゃんと歌ってあげて

 

Of the swing like I didn’t care.

キミ達はアレが立ち上がっても 何も気にならなくなる

 

 

So I took a big chance at the high school dance.

それから僕は高校のダンスイベントで 大きなチャンスが与えられたんだ

 

With a missy who was ready to play.

魅力的なお姉さんとの恋を楽しむ準備ができたんだ

 

Wasn’t me she was foolin’

彼女は 僕をバカにしているわけじゃなかったんだ

 

‘Cause she knew what she was doin’

彼女は 自分が誰と恋愛しているのかを理解していたから

 

When she taught me how to walk this way.

彼女が 僕に恋愛の進め方を教えてくれました

 

When she told me to.

そのとき彼女が教えてくれたこと

 

 

Walk this way, Talk this way.

恋愛の進め方 こんな風に教えてくれた

 

Walk this way, Walk this way.

恋愛の進め方 こんな風にステップを踏んで

 

Walk this way, Walk this way.

恋愛の進め方 こんな風にステップを踏んで

 

Walk this way, Talk this way.

恋愛の進め方 こんな風に伝えてくれた

 

Just give me a kiss.

今 私にキスして

 

Like this.

こんな風に

 

 

【 Aerosmith Toys In The Attic 】

【 Walk This Way からの引用 】

 

 

 

 

 

【 レビュー 】

 

何故か Kiss も Rolling stones も Aerosmithi もエロい曲ばかり当たるな。

テキトーに選曲しているだけなのに。

有名な曲を検索していたら、これらの曲がヒットしたから訳しただけなのに。

昔のロックはエロい曲が受けたのでしょうか?

 

エアロスミスのパパも彼等と似たようなプレイボーイだったのでしょうか?

 

 

 

下記のURLのリンクから、その他洋楽和訳の目次のページに移動ことができます。