【 The Flame 和訳 】

 

 

 

 

 

Cheap Trick

The Flame

永遠の炎

 

 

Another night slowly close in, and I feel so lonely.

別々の夜が近づくたびに 強い孤独を感じる

 

Touching heat freezing on my skin.

僕の肌が凍てついた冷気を帯びてくる

 

I pretend you still hold me.

それでも僕は 君を抱いているつもりだよ

 

I’m goin’ crazy, I’m losin’ sleep.

気が滅入り 眠ることさえできない

 

I’m in too far, I’m in way too deep.

君を遠くに感じてしまうほど 僕の闇が深くなってゆく

 

Over you, I can’t believe you’re gone.

君と別れて 君が遠い存在になったなんて信じられない

 

You were the first, You’ll be the last.

君こそ その最初の人であり 最後の人

 

 

 

Wherever you go, I’ll be with you.

君がどこへ向かおうとも 僕の心は君と共に在る

 

Wherever you want, I’ll give it to you.

君が何を求めていたとしても 僕だけがそれを与えられる

 

Whenever you need someone to lay your heart and head upon.

君が誰かを必要としていても 君の心が僕の意識の傍に横たわる

 

Remember, after the fire, after all the rain.

これだけは忘れないで その炎が燃え上がり 鎮火した後

 

I will be the flame.

僕は 燃え尽きてしまうのだと

 

I will be the flame.

僕に その炎だけが残されるのだと

 

 

 

 

 

Watchin’ shadows move across the wall.

部屋の壁を横切る幻影の動きを捉えてみて

 

Feels so frightenin’.

君は恐ろしい感じるはずだよね

 

I wanna run to you, I wanna call.

それでも君の元へと駆けつけたい 君の名を叫びたい

 

But I’ve been hit my lightnin’,

しかし僕の心は雷鳴に打たれ

 

Just can’t stand up for fallin’ apart.

バラバラに引き裂かれ 今は立ち上がることもできない

 

Can’t see through this veil across my heart.

今の僕の心を包み隠すベールを通してでは 何も見えない

 

Over you, You’ll always be the one.

僕と別れたとしても 君の存在こそ 僕の運命の人

 

You were the first, You’ll be the last.

君こそ その最初の人であり 最後の人

 

 

 

Wherever you go, I’ll be with you.

君がどこへ向かおうとも 僕の心は君と共に在る

 

Wherever you want, I’ll give it to you.

君が何を求めていたとしても 僕だけがそれを与えられる

 

Whenever you need someone to lay your heart and head upon.

君が誰かを必要としていても 君の心が僕の意識の傍に横たわる

 

Remember, after the fire, after all the rain.

これだけは忘れないで その炎が燃え上がり 鎮火した後

 

I will be the flame.

僕は 燃え尽きてしまうのだと

 

I will be the flame.

僕に その炎だけが残されるのだと

 

 

 

 

 

I’m goin’ crazy, I’m losin’ sleep.

気が滅入り 眠ることさえできない

 

I’m in too far, I’m in way too deep.

君を遠くに感じてしまうほど 僕の闇が深くなってゆく

 

Over you, You’ll always be the one.

僕と別れたとしても 君の存在こそ 僕の運命の人

 

You were the first, You’ll be the last.

君こそ その最初の人であり 最後の人

 

 

 

Wherever you go, I’ll be with you.

君がどこへ向かおうとも 僕の心は君と共に在る

 

Wherever you want, I’ll give it to you.

君が何を求めていたとしても 僕だけがそれを与えられる

 

Whenever you need someone to lay your heart and head upon.

君が誰かを必要としていても 君の心が僕の意識の傍に横たわる

 

Remember, after the fire, after all the rain.

これだけは忘れないで その炎が燃え上がり 鎮火した後

 

I will be the flame.

僕は 燃え尽きてしまうのだと

 

I will be the flame.

僕に その炎だけが残されるのだと

 

 

 

Wherever you want, I’ll give it to you.

君が何を求めていたとしても 僕だけがそれを与えられる

 

Wherever you go, I’ll be with you.

君がどこへ向かおうとも 僕の心は君と共に在る

 

And whenever you want, I’ll give it to you.

君が何を求めていたとしても 僕だけがそれを与えられる

 

Oh, whenever you want, I’ll give it to you.

Oh, 君が何を求めていたとしても 僕だけがそれを与えられる

 

 

 

【 Cheap Trick Lap Of Luxury 】

【 The Flame からの引用 】

 

 

 

 

 

【 レビュー 】

 

 

予想通りの恋愛ソングでしたが、失恋ソングだったみたいです。

チープトリックの曲は高校生くらいの頃に聴いていたので、久しぶりに聴いた感じです。

彼等のことをちょっとネットで調べてみたのですが、日本での成功がきっかけで売れたバンドみたいです。なんだか彼等の経緯もクイーンと似ている部分があるなーと思いました。

 

日本の洋楽ファンはイケメンに弱いのでしょうか?

 

 

細かいことなのですが、この曲はフィクションなのでしょうか?

チープトリックの和訳は、この曲が初めてでしたので、他の曲との関連性が認められる曲であるのかの判断ができません。とりあえず現時点では、このくらいの訳文しか作れませんが、少しでも喜んで頂ければイイです。

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、その他洋楽和訳の目次のページに移動ことができます。