【 12 Rise And Fall 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Rise And Fall

上昇と下降

 

 

This time you’re really dead.

今回 キミは本当に死んでしまう

 

Once followed, But always lead.

一度は従ってはみたが 常にリードもしてきた

 

You thought you’d rise above it all.

キミは今までの全て以上に 上昇すると考えていた

 

 

It’s all inside your head.

俺の思惑の全てが キミの頭の中にある

 

All rippin’ it up in shreds.

記憶の断片の中 思惑の全てを引き剥がす

 

I know someday you’re gonna fall.

俺はいつか キミが果てることに気付いている

 

 

And I don’t wanna say I told you so.

俺は キミにそう伝えたとは認めたくはない

 

But I told you so, Now you lost control.

しかし俺は 確かにそう伝えた 今 キミは制御を失った

 

And I don’t wanna be the rise and fall.

俺は 上昇と下降の狭間には存在していたくはない

 

Give me more or nothing at all.

俺に与えてくれ 多かれ少なかれの救いを

 

 

 

You’re in an awful way.

キミは ボロボロの状態だ

 

Sucked in by what you crave.

キミが切望するものに 引き込まれている

 

They just can’t wait to see you crawl.

自然の摂理は キミが這いつくばる姿を心待ちにしている

 

 

And you can only laugh.

キミは 笑うことしかできない状況だ

 

Give in to the other half.

俺の残りの半身に屈服する

 

They’re only tearing down your walls.

自然の摂理は キミの壁を崩壊させているだけ

 

 

And I don’t wanna say I told you so.

俺は キミにそう伝えたとは認めたくはない

 

But I told you so, Now you lost control.

しかし俺は 確かにそう伝えた 今 キミは制御を失った

 

And I don’t wanna be the rise and fall.

俺は 上昇と下降の狭間には存在していたくはない

 

Give me more or nothing’ at all.

俺に与えてくれ 多かれ少なかれの恵みを

 

 

 

They’ve come to see you rise and fall.

自然の摂理は 上昇と下降を繰り返すキミを見に来ている

 

They’re only tearing down your walls.

自然の条里は キミの壁を崩壊させているだけ

 

They’ve come to see you rise and fall.

自然の玄理が 浮き沈みを繰り返すキミを見に来ている

 

And I don’t wanna say you’ve lost control.

俺は キミが完全に制御を失ったとは認めたくない

 

 

And I don’t wanna say I told you so.

俺は キミにそう伝えたとは認めたくはない

 

But I told you so, Now you lost control.

しかし俺は 確かにそう伝えた 今 キミは制御を失った

 

And I don’t wanna be the rise and fall.

俺は 上昇と下降の狭間には存在していたくはない

 

Give me more or nothing’ at all.

俺に与えてくれ 多かれ少なかれの慈悲を

 

 

【 THE OFFSPRING RISE AND FALL,RAGE AND GRACE 】

【 Rise And Fall からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。