【 10 Fix You 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Fix You

キミを元の姿へ

 

 

She wakes up, Rage and grace.

女神が目を覚ます 怒りと慈しみ

 

Pullin’ me closer, Pushin’ away.

俺を引き込み閉じて 彼方へと押し込める

 

And me, The sharpest thorn on your vine.

そして俺は 貴方の蔓のもっとも鋭いトゲに

 

Twistin’ and turnin’ we’re all intertwined.

捻り合い 織り込まれている 我等は皆 絡み合っている

 

 

Broken wing, Empty glass.

折れた翼 空のガラス

 

Words that scream and bounce right back.

悲鳴を上げれば すぐに跳ね返ってくる言葉

 

She says,

女神は告げる

 

You know ?

キミ達は気付いていますか?

 

We’d all like to rearrange.

キミ達は皆 生まれ変わりたいと望んでいることを

 

 

 

I wish I could fix you.

私は願う キミを生まれ変わらせてあげられたらと

 

And make you how I want you.

キミが望んでいる姿に創り返られたらと

 

Wish I could fix you.

キミを生まれ変わらせてあげられたらと

 

And I wish you could fix me.

俺も願う 貴方が 俺を創り変えてくれたらと

 

 

I wish I could heal you.

私は願う キミを癒してあげられたらと

 

And mend where you are broken.

キミの壊れた欠片を修復してあげられたらと

 

Wish I could heal you.

キミを癒してあげられたらと

 

And I wish you could heal me.

俺も願う 貴方が 俺を癒してくれたらと

 

 

 

 

 

A beamin’ sunrise buries the night.

晴れやかな日の出が その闇を満たす

 

The setting sun destroys the light.

その日の夕闇が その日光を破壊する

 

Then she says.

その後 女神は告げる

 

Baby, I’ve gotta get goin’.

子供達 私には成し遂げねばならないことがあるのだと

 

Cuttin’ each other without even knowin’.

自覚することなく 他者を刻み合う

 

 

She sees a million stars like holes in the sky.

女神は 現世の空洞のような幾千もの星屑を眺めている

 

All God’s tears for her they cry,

我等の嘆きに対しての 彼女のための神々の涙

 

And I am in her rain.

そして俺は 女神の涙の雫の中

 

 

 

I wish I could fix you.

私は願う キミを生まれ変わらせてあげられたらと

 

And make you how I want you.

キミが望んでいる姿に創り返られたらと

 

Wish I could fix you.

キミを生まれ変わらせてあげられたらと

 

And I wish you could fix me.

俺も願う 貴方が 俺を創り変えてくれたらと

 

 

I wish I could heal you.

私は願う キミを癒してあげられたらと

 

And mend where you are broken.

キミの壊れた欠片を修復してあげられたらと

 

Wish I could heal you.

キミを癒してあげられたらと

 

And I wish you could heal me.

俺も願う 貴方が 俺を癒してくれたらと

 

 

 

Broken wing, Empty glass.

折れた翼 空のガラス

 

Words that scream and bounce right back.

悲鳴を上げれば すぐに跳ね返ってくる言葉

 

She says,

女神は告げる

 

You know ?

キミ達は気付いていますか?

 

We’d all like to rearrange.

キミ達は皆 生まれ変わりたいのだと

 

 

【 THE OFFSPRING RISE AND FALL,RAGE AND GRACE 】

【 Fix You からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。