【 9 Stuff Is Messed Up 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Stuff Is Messed Up

アンタ達の話は 支離滅裂

 

 

Now I don’t know and it’s hard to explain.

今 俺には理解できないが これを説明することが難しい

 

But it seems like things are just kind of insane.

しかし物事の行く末とは 一種の狂気のようなもの

 

Because the world is crying.

何故なら この世界は泣いている

 

But nobody’s listening.

しかし誰も その嘆きを聞いてなどいない

 

So please leave me a message on my cell phone.

だから俺の携帯に メッセージを残しておいてくれ

 

 

I see bullets getting better.

弾丸が景気よく飛んでいるよな

 

Biblical weather.

まるで聖書の中の天候みたいに

 

And that guy on TV is like a total asshole.

画面の中の男に嫌気を感じるよ

 

Who are you wearing tonight ?

今夜のアンタは 誰を着飾っているつもりなんだい?

 

Celebrity fundraiser ? Tight.

著名人の募金活動? 景気がイイねえ

 

Black ties making wrongs right ?

この男の黒のネクタイが 不正を正す?

 

How’s your social Band Aid ?

アンタの社会的なバンドの援護 調子はどうだい?

 

 

I don’t know much.

俺には理解できないよ

 

I don’t know too much.

俺には全く理解できないよ

 

But I know this.

しかし俺には アンタの演説に覚えがある

 

Shit is fucked up.

アンタの戯言は支離滅裂

 

 

I guess it’s all about the dream.

俺には この成り行きの全てが悪夢のように感じるよ

 

The ends justify the means ?

その終焉をアンタの不正によって 正当化するんだろ?

 

I’m telling you shit is fucked up.

俺は アンタの演説が支離滅裂だと教えてやっている

 

 

You know ?

アンタも気付いているのだろ?

 

It’s all about the dream.

この流れの全てが悪夢だってさ

 

The ends justify the means ?

この終戦を不正によって 正当化する気だろ?

 

 

 

Now thank God for the media.

今 神に感謝します 私を支援して下さるマスコミのため

 

For saving the day.

今日という この日を救うため

 

Putting it all into perspective.

皆様の声援の全てを 私の視野の中へ

 

In a responsible way.

責任のある行動を以って

 

With more celebrity news.

より多くの著名人の報道を以って

 

Typical bullshit views.

典型的でデタラメな絵面

 

I think we’re losing this fight.

私たちは この騙し合いに敗れている

 

Sponsored by Bud Light.

バドライトが主催

 

 

And now we’re rockin’ the casbah.

そして今 我等は 砂漠の要塞を強請っている

 

And taking the flak.

そして彼等から銃火器を取り上げている

 

The genie’s out of the bottle.

今にアラブの魔神が ランプから出てくるぞ

 

And we can’t put it back.

我等にとって 取り返しのつかない事態になる

 

 

All this stuff.

アンタ達の全ての演説

 

It’s overwhelming my brain.

それが 俺の意識を圧迫する

 

Can you see the storm coming ?

アンタ達には その嵐が吹き荒れるのが視えるのか?

 

It’s coming this way.

現状のこの事態

 

 

I don’t know much.

俺には理解できないよ

 

I don’t know too much.

俺には全く理解できないよ

 

But I know this.

しかし俺には アンタの演説に覚えがある

 

Shit is fucked up.

アンタの戯言は支離滅裂

 

 

I guess it’s all about the dream.

俺には この成り行きの全てが悪夢のように感じるよ

 

The ends justify the means ?

その終焉をアンタの不正によって 正当化するんだろ?

 

I’m telling you shit is fucked up.

俺は アンタの演説が支離滅裂だと教えてやっている

 

 

I guess it’s all about the dream.

俺には この成り行きの全てが悪夢のように感じるよ

 

The ends justify the means ?

この終焉をアンタの不正によって 正当化するんだろ?

 

The ends justify the means ?

この終戦を不正によって 正当化する気だろ?

 

 

 

Shopping, Sprees, RPG’s, Ecstasy.

ショッピング 豪遊 ゲーム感覚 エクスタシー

 

Atrophy, Genocide,

低迷すれば 大虐殺

 

Pimp my ride.

核のボタンをポンと押すだけで

 

Politize, Euphemize, Injustice, Everywhere.

政治化 事実歪曲 不正 至る所で

 

Apathy, I don’t care.

無関心 何も気にしない

 

Hurricanes, Climate change.

ハリケーン 天変地異

 

Huh.

 

 

Therapy, I won’t tell, Rehab and LOL.

治療法 俺には分からない リハビリと笑顔

 

Worldwide calamity, TV reality.

世界規模の厄災 テレビの実態

 

Euthanize, Supersize,

安楽死させてやる( 巨乳の… )

 

Death squads and boob jobs,

死の部隊 ( 夜の娼婦… )

 

VIP infamy, Gratify instantly.

VIPの悪評 満足させてやるよ 今すぐに

 

 

I don’t know much.

俺には理解できないよ

 

I don’t know too much.

俺には全く理解できないよ

 

I don’t know much.

俺には理解できないよ

 

I don’t know too much.

俺には全く理解できないよ

 

 

I guess it’s all about the dream.

俺には この成り行きの全てが悪夢のように感じるよ

 

The ends justify the means ?

その終焉をアンタ達の不正によって 正当化するんだろ?

 

I’m telling you shit is fucked up.

俺は アンタ達の演説が支離滅裂だと教えてやっている

 

 

You know ?

アンタ達も気付いているのだろ?

 

It’s all about the dream.

この流れの全てが悪夢だってさ

 

The ends justify the means ?

この終戦を不正によって 正当化する気だろ?

 

The means.

アンタ達の不正によって

 

The means.

アンタ達の不正によって

 

 

【 THE OFFSPRING RISE AND FALL,RAGE AND GRACE 】

【 Stuff Is Messed Up からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。