【 1 Can’t Repeat 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Can’t Repeat

繰り返すことができない

 

 

I woke the other day.

俺は ある日 目を覚ました

 

And saw my world has changed.

そして 俺の世界が変わったのだと気付いた

 

The past is over but tomorrow’s wishful thinking.

俺の過去は過ぎ去り 明日への希望的観測は

 

I can’t hold onto what’s been done.

何が行われているのかを 俺に把握させない

 

I can’t grab onto what’s to come.

俺は 次に何が来るのかを把握することができない

 

And I’m just wishing I could stop, But,

俺は その流れを止めることができたらと願う しかし

 

 

Life goes on, Come of age,

人生は続き 年齢を重ね

 

Can’t hold on, Turn the page.

我慢できず 過去のページを振り返る

 

Time rolls on, Wipe these eyes,

時が経ち 俺の目を拭う

 

Yesterday laughs, Tomorrow cries.

昨日は笑い 明日には泣く

 

 

 

Memories are bittersweet.

思い出とは ほろ苦いもの

 

The good times we can’t repeat.

輝かしい思い出は 私たちには繰り返すことはできない

 

Those days are gone and we can never get them back.

あの頃は過ぎ去り 私たちには思い出を取り戻すことはできない

 

Now, We must move ahead.

今 私たちは前に進まなければならない

 

Despite our fear and dread.

私たちの前の恐れと脅威に関係なく

 

We’re all just wishing we could stop, But,

私たちは皆 その流れを止めることができたらと願う しかし

 

 

Life goes on, Come of age,

人生は続き 年齢を重ね

 

Can’t hold on, Turn the page.

我慢できず 過去のページを振り返る

 

Time rolls on, Wipe your eyes,

時が経ち キミの目を拭う

 

Yesterday laughs, Tomorrow cries.

昨日は笑い 明日には泣く

 

 

 

With all our and fears.

私たちの全てと明日への恐れと共に

 

Wrapped in forgotten years.

忘れられた年月に包まれる

 

The past is laughing as today just slips away.

今日がすり抜けてゆくと感じるほど 過去の思い出とは輝かしい

 

Time tears down what we’re made.

時間とは 私たちが築いてきたものを溶かしてゆく

 

And sets another stage.

そして 次の舞台を用意する

 

And I’m just wishing we could stop.

俺は その流れを皆で止めることができたらと願う

 

 

Life goes on, Come of age,

人生は続き 年齢を重ね

 

Can’t hold on, Turn the page.

我慢できず 過去のページを振り返る

 

Time rolls on, Wipe these eyes,

時が経ち 私たちは目を拭う

 

Yesterday laughs, Tomorrow cries.

昨日は笑い 明日には泣く

 

Time rolls on.

時が流れてゆく

 

 

【 THE OFFSPRING Greatest Hits 】

【 Can’t Repeat からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、文章構成別 色々な洋楽の目次に移動ことができます。