【 3 Long Way Home 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Long Way Home

原点回帰

 

 

I’m driving down a dusty road.

俺は 泥臭い道を走行している

 

I’ve got nowhere to go.

俺には 他に行き場などない

 

No place that I can call my own.

俺には 自分の道と呼べる場所が存在しない

 

On and on, This road is burning. ( Break Away )

この道は すでに燃えさかっている( 離脱する ) 

 

 

I’m leaving all this crap behind. ( Break Away )

過去のガラクタの全てを置き去りにする( 離脱する )

 

The past is gone, The future’s blind. ( Break Away )

俺の過去は去り 俺の未来は盲目的( 離脱する )

 

Don’t care how long it takes this time.

答えが見つかるまでの時間は問題にはしない

 

On and on, I’ll take the long way home.

延々と原点に帰る長い旅路に意識を奪われる

 

 

The long way home, The long way home.

原点回帰 原点回帰

 

If it’s for me,

それが 俺のためになるのだとしたら

 

It’s on the way home.

それは おそらく帰り道

 

 

 

Like fragments of a broken mind.

壊れた精神の欠片のような

 

I splinter by my own design.

俺自身のデザインの破片

 

The search is not a waste of time.

その模索は時間の無駄にはならないはず

 

On and on, This road keeps burning. ( Break Away )

この道で燃え続けること( 離脱する ) 

 

 

My hands are glued upon the wheel. ( Break Away )

俺の両手は 己の人生の車輪へと直結している( 離脱する )

 

The road ahead is all I feel. ( Break Away )

前方の道とは 俺が感じるままの全て( 離脱する )

 

The only thing left that’s real.

生き残れるのは本物だけ

 

On and on, I’ll take this long way home.

延々と原点に帰る長い旅路に意識を奪われる

 

 

The long way home, The long way home.

原点回帰 原点回帰

 

I will go alone.

孤独に走り続ける

 

I will go and find it on my own.

自分の力で 答えを見つけてみせよう

 

 

 

What lies ahead.

前方にどんな偽りが待っていようとも

 

You cannot find for me.

キミが 俺の代わりに見つけることなどできない

 

On and on, I’ll take the long way home.

延々と原点に帰る長い旅路に意識を奪われる

 

 

The long way home, The long way home.

原点回帰 原点回帰

 

If it’s for me,

それが 俺のためになるのだとしたら

 

It’s on the way home.

それは おそらく帰り道

 

 

The long way home, The long way home.

原点回帰 原点回帰

 

I will go alone.

孤独に走り続ける

 

I will go and find it on my own.

自分の力で 答えを見つけてみせよう

 

 

【 THE OFFSPRING SPLINTER 】

【 Long Way Home からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。