【 2 The Noose 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

The Noose

首 輪

 

 

Well our souls are all mistaken in the same misguided way.

今 私たちの魂は 全て歪んだ方向に捻じ曲げられている

 

We all end up forsaken, We’re just choosing our own way.

私たちは見捨てられる運命 今 それぞれの道の選択を迫られている

 

The future now incinerates before our very eyes.

その未来も今では すでに焼却されている 私たちの目の前で

 

And leaves us with emptiness of no more tries.

そして これ以上挑戦することの虚しさだけを私たちに残す

 

 

Well our visions of glory have spiraled down the drain.

今 私たちの栄光へのビジョンは 排水溝の中で渦巻いている

 

The best of our intentions come crashing down in flames.

今の私たちに選択できる最善の一手は 炎の中で堕ちることのみ

 

The depths of our despair we are unable to contain.

私たちが封じ込めることができない絶望の深さ

 

It’s shallow living.

そこで待っているのは地獄のような暮らしのみ

 

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And all my friends are crawling.

俺の仲間たちは皆 平伏している

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And enemies are rising.

奴等は勢力を増すばかり

 

A truth appalling.

真実とは常に恐ろしい

 

Our mak’r comes a calling.

私たちの支配者が呼んでいる

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And enemies are rising.

奴等は勢力を増すばかり

 

 

 

Well the tracers from yesteryear are burning in the dust.

過去の貴様の追跡者たちは 今 埃の中で燃えている

 

Your bruises are reminders of naivete and trust.

貴様が彼等から受けた傷跡が 素朴さと信頼を同時に思い出させる

 

You’re only feeling stronger ‘ cause your body’s getting numb.

貴様は身体が痺れていると ただ強く感じることしかできないだろう

 

 

Now I lay you down.

今こそ俺は 貴様の身体を横たえよう

 

Put the coins in your eyes.

貴様の両目に2つのコインを置いて

 

And blow the candles out.

貴様の命の灯を吹き消してやろう

 

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And all my friends are crawling.

俺の仲間たちは皆 平伏している

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And enemies are rising.

奴等は勢力を増すばかり

 

A truth appalling.

真実とは常に恐ろしい

 

Our mak’r comes a calling.

私たちの支配者が呼んでいる

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And enemies are rising.

奴等は勢力を増すばかり

 

 

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And all my friends are crawling.

俺の仲間たちは皆 平伏している

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And enemies are rising.

奴等は勢力を増すばかり

 

A truth appalling.

真実とは常に恐ろしい

 

Our mak’r comes a calling.

私たちの支配者が呼んでいる

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And enemies are rising.

奴等は勢力を増すばかり

 

 

 

No more, No more, Nothing ! !

もうたくさんだ もうたくさんだ 何もかも!!

 

No more, No more, Ever ! !

もうたくさんだ もうたくさんだ これまでの全てが!!

 

No, More ! !

もうたくさんだ!!

 

No, More ! !

もうたくさんだ!!

 

 

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And all my friends are crawling.

俺の仲間たちは皆 平伏している

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And enemies are rising.

奴等は勢力を増すばかり

 

A truth appalling.

真実とは常に恐ろしい

 

Our mak’r comes a calling.

私たちの支配者が呼んでいる

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And enemies are rising.

奴等は勢力を増すばかり

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And all my friends are crawling.

俺の仲間たちは皆 平伏している

 

The noose is falling.

奴等の首輪が降りて来る

 

And enemies are rising.

奴等は勢力を増すばかり

 

 

【 THE OFFSPRING SPLINTER 】

【 The Noose からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。