【 14 Grow Up 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Grow Up

大人になれ

 

 

This is who I am and this is what I like.

これが僕の存在であり 僕の信念でもある

 

G.C. Sum and Blink and MXPX rocking my room.

Sum41, Blink, MXPXが 僕の部屋でロックしている

 

If you’re looking for me I’ll be at the show.

キミ達が僕を探す気なら 僕はライブ会場にいるだろう

 

I can never find a better place to go.

僕等の舞台以外の場所では 本当の僕を見つけられない

 

Until the day I die, I promise I won’t change.

その日まで僕は死ねないし 変わらないと誓うよ

 

So you better give up.

だからもう 諦めたほうがいいよ

 

 

I don’t wanna be told to grow up.

大人になれとは言われたくない

 

And I don’t wanna change.

僕は変わりたくない

 

I just wanna have fun.

楽しみたいだけなんだ

 

I don’t wanna be told to grow up.

いい加減 大人になれとは言われたくない

 

And I don’t wanna change.

僕は変わりたくない

 

So you better give up.

だからもう 諦めたほうがいいよ

 

‘Cause I’m not gonna change.

僕は変わるつもりがないのだから

 

I don’t wanna grow up.

大人になんかなりたくない

 

 

 

I’d like to stay up and spend hours on the phone.

僕は何時間も起きていて この電話でずっと呼び掛けていたい

 

Hanging out with all my friends and never being at home.

世界中の僕の友人たちと遊び 家に帰ることもなく

 

I’m impolite and I make fun of everyone.

無礼者であり続け 皆をバカにしてからかっていたい

 

I’m immature but I will stay this way forever.

僕は未熟者だけど ずっとこのままでいたい

 

Until the day I die, I promise I won’t change.

その日まで僕は死ねないし 変わらないと誓うよ

 

So you better give up.

だからもう 諦めたほうがいいよ

 

 

I don’t wanna be told to grow up.

大人になれとは言われたくない

 

And I don’t wanna change.

僕は変わりたくない

 

I just wanna have fun.

楽しみたいだけなんだ

 

I don’t wanna be told to grow up.

いい加減 大人になれとは言われたくない

 

And I don’t wanna change.

僕は変わりたくない

 

So you better give up.

だからもう 諦めたほうがいいよ

 

‘Cause I’m not gonna change.

僕は変わるつもりがないのだから

 

I don’t wanna grow up.

大人になんかなりたくない

 

 

 

I don’t wanna be told to grow up.

大人になれとは言われたくない

 

I don’t wanna be told to grow up.

大人になれとは言われたくない

 

 

I don’t wanna be told to grow up.

大人になれとは言われたくない

 

And I don’t wanna change.

僕は変わりたくない

 

I just wanna have fun.

楽しみたいだけなんだ

 

I don’t wanna be told to grow up.

いい加減 大人になれとは言われたくない

 

And I don’t wanna change.

僕は変わりたくない

 

I just wanna have fun.

楽しみたいだけなんだ

 

I don’t wanna be told to grow up.

いい加減 大人になれとは言われたくない

 

And I don’t wanna change.

僕は変わりたくない

 

So you better give up.

だからもう 諦めたほうがいいよ

 

‘Cause I’m not gonna change.

僕は変わるつもりがないのだから

 

I don’t wanna grow up.

大人になんかなりたくない

 

No, I don’t wanna change.

イヤだ 変わりたくないんだ

 

So you better give up.

だからもう 諦めたほうがいいよ

 

‘Cause I’m not gonna change.

僕は変わるつもりがないのだから

 

I don’t wanna grow up.

大人になんかなりたくない

 

 

【 Simple Plan No Pads, No Helmets Just Balls 】

【 Grow Up からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。