【 9 God Must Hate Me 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

God Must Hate Me

神は僕を見放している

 

 

Last night, I just wanted to have fun.

昨晩 とにかくオレは楽しみたかっただけ

 

To go out with my friends.

友人の皆と出かけるために

 

I tool my dad’s car.

親父の車を拝借して

 

I never thought he would find out.

まさか親父に知られるとは思っていなかったが

 

But I crashed in a wall.

自宅の壁に突っ込んで

 

Man, I’m dead.

チクショウ オレは もうお仕舞だ

 

 

I guess it’s no use.

仕方がなかったと後悔している

 

I’m screwing up every little thing.

つまらないことで オレは失敗を繰り返してきた

 

I ever try to do.

今まで 努力してきたつもりなのに

 

I’m born to lose.

オレは 敗者になるために生まれてきた存在

 

Yeah, Yeah, Yeah, Yeah.

 

 

God must hate me.

神は オレを見放している

 

He cursed me for eternity.

神は オレに永遠の呪いをかけた

 

God must hate me.

神は オレを見放している

 

Maybe you should pray for me.

多分アナタ達も オレのために祈りを捧げたほうがいい

 

I’m breaking down. And you can’t save me.

オレは壊れていて アナタ達にも オレは救えない

 

I’m stuck in hell and I wanna go home.

オレは地獄に愛されている 在るべき場所へ帰りたい

 

I wanna go home.

在るべき場所へ帰りたい

 

 

 

Last night, I had to study for this test.

昨晩 ボクはテスト勉強をしなければならなかった

 

I forgot.

すっかり忘れていたよ

 

Man, I’m dead.

チクショウ ボクは もう御仕舞さ

 

And now my brain is bursting out of my head.

今 ボクの脳みそが ボクの頭から飛び出していった

 

I can’t think, I can’t breathe once again.

もう何も考えられないし 息もできないよ

 

 

I guess it’s no use.

仕方がなかったと後悔している

 

I’m screwing up every little thing.

つまらないことで ボクは失敗を繰り返してきた

 

I ever try to do.

今まで 努力してきたつもりなのに

 

I’m born to lose.

ボクは 敗者になるために生まれてきた存在

 

Yeah, Yeah, Yeah, Yeah.

 

 

God must hate me.

神は ボクを見放している

 

He cursed me for eternity.

神は ボクに永遠の呪いをかけた

 

God must hate me.

神は ボクを見放している

 

Maybe you should pray for me.

多分アナタ達も ボクのために祈りを捧げたほうがいいよ

 

I’m breaking down. And you can’t save me.

ボクは壊れていて アナタ達にも ボクは救えない

 

I’m stuck in hell and I wanna go home.

ボクは地獄に愛されている 在るべき場所へ帰りたい

 

 

 

So what in the world ?

結局 この世界で何が起こっているのか?

 

Am I supposed to do ?

僕に課せられた使命なのか?

 

I never did anything to you.

僕は キミ達のために何もしてやれない

 

So can’t you find something else to do ?

結局 キミ達には他にやるべきことが見つからないのか?

 

 

God must hate me.

神は 僕を見放している

 

He cursed me for eternity.

神は 僕に永遠の呪いをかけた

 

God must hate me.

神は 僕を見放している

 

Maybe you should pray for me.

多分キミ達も 僕のために祈りを捧げたほうがいい

 

I’m breaking down. And you can’t save me.

僕は壊れていて キミ達には 僕を救えない

 

I’m stuck in hell and I wanna go home.

僕は地獄に愛されている 在るべき場所へ帰りたい

 

 

God must hate me.

神は 僕を見放している

 

I wanna go home.

在るべき場所へ帰りたい

 

God must hate me.

神は 僕を見放している

 

I wanna go home.

在るべき場所へ帰りたい

 

God must hate me.

神は 僕を見放している

 

I wanna go home.

在るべき場所へ帰りたい

 

God must hate me.

神は 僕を見放している

 

I wanna go home.

在るべき場所へ帰りたい

 

You can save me.

キミ達には 僕を救えない

 

God must hate me, Now.

神は 僕を見放している 今も

 

 

【 Simple Plan No Pads, No Helmets Just Balls 】

【 God Must Hate Me からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。