【 7 Addicted 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Addicted

 

 

I heard you’re doing okay but I want you to know.

君が元気にしているとは聞いたけど 君には知っておいてほしい

 

I’m addicted, I’m addicted to you.

僕は君に夢中だった 僕は君の虜だった

 

I can’t pretend I don’t care when you don’t think about me.

君が僕を気にも留めていないと知ったとき 強がることもできなかった

 

Do you think I deserve this ?

君は 僕がどんな思いをしていたと思いますか?

 

I tried to make happy.

僕は幸せになろうとしたよ

 

But you left anyway.

それでも君は去って行った

 

 

I’m trying to forget that I’m addicted to you.

僕は 君に依存していたことを忘れようとしている

 

But I want it and I need it, I’m addicted to you.

僕は君を求め 必要としていた 僕は君に夢中だった

 

Now it’s over, Can’t forget what you said.

今 それが終わる 君に言われたことが忘れられない

 

And I never wanna do this again.

僕は もう二度とこんな思いはしたくない

 

Heartbreaker.

君は 罪深い人

 

Heartbreaker.

君は 罪深い人

 

Heartbreaker.

君が 僕の心を砕いた人

 

 

 

Since the day I met you and after all we’ve been through.

僕が君に出会った日から 僕たちに色々な出来事があった日まで

 

Still addicted, I’m addicted to you.

ずっと君に夢中だった 僕は君の虜だった

 

I think you know that it’s true.

君には それが僕の本心だと分かっていると思う

 

I’d run a thousand miles to get you.

君を手に入れられるためなら 僕は何千マイルでも走れるよ

 

Do you think I deserve this ?

君は 僕がどんな思いをしていたと思いますか?

 

I tried to make happy.

僕は幸せになろうとしたよ

 

I did all that I could.

できる限りの努力はしてみたよ

 

Just to keep you.

君を引き留められればと

 

But you left anyway.

それでも君は去って行った

 

 

I’m trying to forget that I’m addicted to you.

僕は 君に依存していたことを忘れようとしている

 

But I want it and I need it, I’m addicted to you.

僕は君を求め 必要としていた 僕は君に夢中だった

 

Now it’s over, Can’t forget what you said.

今 それが終わる 君に言われたことが忘れられない

 

And I never wanna do this again.

僕は もう二度とこんな思いはしたくない

 

Heartbreaker.

君は 罪深い人

 

Heartbreaker.

君が 僕の心を砕いた人

 

 

 

How long will I be waiting ?

僕は どれほど待ち続けるのだろうか?

 

Until the end of time ?

この時代が終わるまで?

 

I don’t know why I’m still waiting.

何故 僕が そこまで待ち続けるのかは分からない

 

I can’t make you mine.

もう君には 手が届かないのに

 

 

I’m trying to forget that I’m addicted to you.

僕は 君に依存していたことを忘れようとしている

 

But I want it and I need it, I’m addicted to you.

僕は君を求め 必要としていた 僕は君に夢中だった

 

I’m trying to forget that I’m addicted to you.

僕は 君に依存していたことを忘れようとしている

 

But I want it and I need it, I’m addicted to you.

僕は君を求め 必要としていた 僕は君に夢中だった

 

Now it’s over, Can’t forget what you said.

今 それが終わる 君に言われたことが忘れられない

 

And I never wanna do this again.

僕は もう二度とこんな思いはしたくない

 

Heartbreaker.

君は 罪深い人

 

Heartbreaker.

君が 僕の心を砕いた人

 

 

I’m addicted to you.

僕は 君に夢中だった

 

Heartbreaker.

君は 僕の心を砕いた人

 

I’m addicted to you.

僕は 君に夢中だった

 

Heartbreaker.

君は 僕の心を砕いた人

 

 

I’m addicted to you.

僕は 君に夢中だった

 

Heartbreaker.

君は 僕の心を砕いた人

 

I’m addicted to you.

僕は 君に夢中だった

 

Heartbreaker.

君が 僕の心を砕いた人

 

 

【 Simple Plan No Pads, No Helmets Just Balls 】

【 Addicted からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。