【 6 Meet You There 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Meet You There

そこで巡り合いましょう

 

 

Now you’re gone.

今 君は去りゆく

 

I wonder why you left me here.

何故 君は ここに僕を残していったのか

 

I think about it on and on.

延々と それについて考える

 

And on and on and on again.

延々と 繰り返し何度も

 

 

I know you’re never coming back.

君は もう戻って来ないのだと覚悟している

 

I hope that you can hear me.

君に 僕の声が聴こえればと願っている

 

I’m waiting to hear from you.

僕は 君からの応答を待っている

 

Until I do.

僕の願いが叶う日まで

 

 

You’re gone away, I’m left alone.

君は去りゆき 僕が一人で残される

 

A part of me is gone and I’m not.

僕の一部が欠けて 僕でいられなくなる

 

Moving on, So wait for me.

流れに任せている途中だから おいていかないで

 

I know the day will come.

その日がやって来ると確信している

 

 

I’ll meet you there.

そこで巡り合いましょう

 

No matter where life takes me to.

僕の人生が 僕をどこに導こうとも

 

I’ll meet you there.

そこで巡り合いましょう

 

And even if I need you here.

たとえ僕が ここで君を必要としていても

 

I’ll meet you there.

その未来で巡り合いましょう

 

 

 

I wish I could have told you.

僕は願う 君に伝えられればよかったのにと

 

The things I kept inside.

僕が心の中に秘めていた想いを

 

But now.

しかし今

 

I guess it’s just too late.

それが遅すぎただけなのだと痛感している

 

 

So many things remind me of you.

あまりにも多くの思い出が 僕に君を思い出させる

 

I hope that you can hear me.

君に 僕の声が聴こえてくれればと願っている

 

I miss you.

僕は 君の存在が恋しい

 

This is goodbye.

ここで お別れだ

 

One last time.

でも最後に もう一度だけ

 

 

You’re gone away, I’m left alone.

君は去りゆき 僕が一人で残される

 

A part of me is gone and I’m not.

僕の一部が欠けて 僕でいられなくなる

 

Moving on, So wait for me.

流れに任せている途中だから おいていかないで

 

I know the day will come.

その日がやって来ると確信している

 

 

I’ll meet you there.

そこで巡り合いましょう

 

No matter where life takes me to.

僕の人生が 僕をどこに導こうとも

 

I’ll meet you there.

そこで巡り合いましょう

 

And even if I need you here.

たとえ僕が ここで君を必要としていても

 

I’ll meet you there.

その未来で巡り合いましょう

 

 

No matter where life takes me to.

僕の人生が 僕をどこに導こうとも

 

I’ll meet you there.

そこで巡り合いましょう

 

And even if I need you here.

たとえ僕が ここで君を必要としていても

 

I’ll meet you there.

その世界で巡り合いましょう

 

I’ll meet you there.

その未来で巡り合いましょう

 

 

 

And where I go.

僕が辿りつく世界

 

You’ll be there with me.

そこで君は 僕と共に在るのだろう

 

Forever you’ll be right here with me.

君はいつまでも 僕と共に向かうべき未来に留まれる

 

 

I’ll meet you there.

そこで巡り合いましょう

 

No matter where life takes me to.

僕の人生が 僕をどこに導こうとも

 

I’ll meet you there.

そこで巡り合いましょう

 

And even if I need you here.

たとえ僕が ここで君を必要としていても

 

I’ll meet you there.

その未来で巡り合いましょう

 

 

No matter where life takes me.

僕の人生が 僕をどこに導こうとも

 

I’ll meet you there.

そこで巡り合いましょう

 

And even if I need you.

たとえ僕が 君を必要としていても

 

I’ll meet you there.

その世界で巡り合いましょう

 

I’ll meet you there.

その未来で巡り合いましょう

 

I’ll meet you there.

その世界で巡り合いましょう

 

I’ll meet you there.

その未来で巡り合いましょう

 

 

【 Simple Plan No Pads, No Helmets Just Balls 】

【 Meet You There からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。