【 5 When I’m With You 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

When I’m With You

僕が君と共に在ったとき

 

 

I’m taking my time.

この時間に没頭している

 

I’m trying to leave the memories of you behind.

君との思い出を残そうとしている

 

I’m gonna be fine.

思い出に夢中になるつもり

 

As soon as I get your picture right out of my mind.

心の中で 君との思い出の写真が浮かび上がるとき

 

 

I wanna feel the way you make me feel.

君が感じさせてくれた感情を感じたい

 

When I’m with you.

僕が君と共に在ったとき

 

I wanna be the only hand.

僕だけが 君と繋がれる唯一の手になりたかった

 

You need to hold on to.

君は 僕の手を握り続けなければならなかったのに

 

 

But every time I call.

僕が電話するたびに

 

You don’t have time.

君は時間がないのと伝えた

 

I guess,

今では思うよ

 

I’ll never get to call you mine.

君が 僕の恋人だと伝えられる勇気がなかったと

 

 

 

 

 

You’re nothing at all.

君は 何も気にしていなかった

 

I know there’s a million reasons.

色々な理由があったのだろうけど

 

Why I shouldn’t call ?

何故 僕から電話しちゃいけなかったのか?

 

Nothing to say.

何も伝えられないよ

 

Could easily make this conversation last all day.

一晩中 君との会話に夢中になることなんて簡単だったのに

 

 

I wanna feel the way you make me feel.

君が感じさせてくれた感情を感じたい

 

When I’m with you.

僕が君と共に在ったとき

 

I wanna be the only hand.

僕だけが 君と繋がれる唯一の手になりたかった

 

You need to hold on to.

君は 僕の手を握り続けなければならなかったのに

 

 

But every time I call.

僕が電話するたびに

 

You don’t have time.

君は時間がないのと伝えた

 

I guess,

今では思うよ

 

I’ll never get to call you mine.

君が 僕の恋人だと伝えられる勇気がなかったと

 

 

 

 

 

Another lesson.

学ばざろう得ない教訓を

 

I didn’t get to learn.

何も学習できなかった

 

You’re my obsession.

僕は 君に夢中だった

 

I’ve got nowhere to turn.

他のことなんて考えられなかった

 

 

I wanna feel the way you make me feel.

君が感じさせてくれた感情を感じたい

 

When I’m with you.

僕が君と共に在ったとき

 

I wanna be the only hand.

僕だけが 君と繋がれる唯一の手になりたかった

 

You need to hold on to.

君は 僕の手を握り続けなければならなかったのに

 

 

I wanna feel the way you make me feel.

君が感じさせてくれた感情を感じたい

 

When I’m with you.

僕が君と共に在ったとき

 

I wanna be the only hand.

僕だけが 君と繋がれる唯一の手になりたかった

 

You need to hold on to.

君は 僕の手を握り続けなければならなかったのに

 

 

I wanna feel the way you make me feel.

君が感じさせてくれた感情を感じたい

 

You need to hold on to.

君は 僕の手を握り続けなければならなかったのに

 

I wanna feel the way you make me feel.

君が感じさせてくれた感情を感じたい

 

You need to hold on to.

君は 僕の手を握り続けなければならなかったのに

 

I guess,

今では思うよ

 

I’ll never get to call you mine.

君が 僕の恋人だと伝えられる勇気がなかったと

 

 

【 Simple Plan No Pads, No Helmets Just Balls 】

【 When I’m With You からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。