【 3 You Don’t Mean Anything 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

You Don’t Mean Anything

キミ達は 何も分かっていない

 

 

Maybe,

多分

 

I’m just not good enough for you.

今の僕は キミ達にとって魅力的な存在じゃない

 

And maybe.

多分

 

I just don’t wanna be like you.

僕は今 キミ達のようにはなりたくない

 

 

And maybe I just don’t wanna know.

多分 僕は今 知りたくない

 

How low you’re ready to go.

キミ達が どれほど悲観的な存在になれるのかを

 

I’m not gonna change.

僕の意見を変えるつもりはないよ

 

You can’t make me.

キミ達には 僕を変えられない

 

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t mean anything to me.

僕にとって キミ達の存在は無価値

 

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t mean anything to me.

僕にとって キミ達の存在は無価値

 

You are what I never wanna be.

僕は キミ達のような存在にはなりたくない

 

 

 

Tell me.

僕に伝えてよ

 

Does it feel good to be like you ?

キミ達のような存在は この世界を明るくできますか?

 

And tell me.

僕に伝えてよ

 

Why should I waste my time with you ?

何故 キミ達と一緒に 僕の時間をムダにしなきゃならないのか?

 

 

‘Cause you always bring me down.

キミ達はいつも 僕を落ち込ませる存在だから

 

I’m sick of being pushed around.

もう振り回されるのは コリゴリだよ

 

I’m not gonna change.

僕の意見を変えるつもりはないよ

 

You can’t make me.

キミ達には 僕を変えられない

 

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t mean anything to me.

僕にとって キミ達の存在は無価値

 

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t mean anything to me.

僕にとって キミ達の存在は無価値

 

You are what I never wanna be.

僕は キミ達のような存在にはなりたくない

 

 

 

I know you think you know me.

キミ達が僕を知るように 僕もキミ達を知っている

 

You don’t know anything.

キミ達は 何も分かっていない

 

I know you wanna help me.

キミ達は 僕を救いたいのだとは理解している

 

I don’t need anything.

僕は 何も必要としていないよ

 

Don’t tell me where to go.

僕には伝えないでよ キミ達がどこに向かうのかなんて

 

I don’t need you to know, Know.

僕は キミ達の知見を必要とはしていない

 

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t mean anything to me.

僕にとって キミ達の存在は無価値

 

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t mean anything to me.

僕にとって キミ達の存在は無価値

 

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t mean anything to me.

僕にとって キミ達の存在は無価値

 

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t, You don’t.

分かってないよ 分かってないよ

 

You don’t mean anything to me.

僕にとって キミ達の存在は無価値

 

You are what I never wanna be.

僕は キミ達のような存在にはなりたくない

 

You don’t mean anything to me.

僕にとって キミ達の存在は無価値

 

You are what I never wanna be.

僕は キミ達のような存在にはなりたくない

 

 

【 Simple Plan No Pads, No Helmets Just Balls 】

【 You Don’t Mean Anything からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。