【 1 I’d Do Anything 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

I’d Do Anything

僕にできることなら何でもやる

 

 

Another day is going by.

今日も一日が過ぎていく

 

I’m thinkin’ about you all the time.

いつだって僕は キミ達のことを考えているのに

 

But you’re out there.

キミ達は その外側の世界にいる

 

And I’m here waiting.

僕は ここで待っている

 

 

And I wrote this letter in my head.

僕の頭の中で この手紙を書いている

 

‘Cause so many things were left unsaid.

伝えることの多くを言い残してしまったから

 

But now you’re gone.

しかし今 キミ達は去ってゆく

 

And I can’t think straight.

僕の頭が真っ白になる

 

This could be, The one last chance.

これがラストチャンスになるかもしれない

 

To make you understand.

キミ達に理解してもらうために

 

 

I’d do anything.

僕にできることなら何でもやる

 

Just to hold you in my arms.

キミ達の存在を今 僕の腕の中へと抱きしめるために

 

To try to make you laugh.

キミ達を笑顔にさせるために

 

Somehow I can’t put you in the past.

キミ達を暗い過去の中に置き去りにしておけない

 

 

I’d do anything.

僕にできることなら何でもやる

 

Just to fall asleep with you.

今 キミ達と共に眠りにつくために

 

Will you remember me ?

キミ達は 僕の存在を思い出してくれるだろうか?

 

‘Cause I know I won’t forget you.

僕には キミ達の存在が忘れられないのだから

 

 

 

Together we broke all the rules.

僕等と一緒に この世界のルールを壊そうよ

 

Dreamin’ of droppin’ out of school.

学校から飛び出す夢を見続けて

 

And leavin’ this place.

この場所から飛び立とう

 

To never come back.

二度と戻らないと決意を固めて

 

 

So now, Maybe after all these years.

だから今は多分 この現実の何年か先の未来

 

And if you miss me have no fear.

キミ達が僕に会いたくなっても 恐れを抱かないで

 

I’ll be here.

僕は その未来に存在しているだろう

 

And I’ll be waitin’.

僕は そこで待っている

 

This could be, The one last chance.

これがラストチャンスになるかもしれない

 

To make you understand.

キミ達に理解してもらうために

 

 

And I just.

そして僕は今 もう一度

 

Can’t let you leave me once again.

もうキミ達は 僕のメッセージを聞き流せない

 

 

I’d do anything.

僕にできることなら何でもやる

 

Just to hold you in my arms.

キミ達の存在を今 僕の腕の中へと抱きしめるために

 

To try to make you laugh.

キミ達を笑顔にさせるために

 

Somehow I can’t put you in the past.

キミ達を暗い過去の中に置き去りにしておけない

 

 

I’d do anything.

僕にできることなら何でもやる

 

Just to fall asleep with you.

今 キミ達と共に眠りにつくために

 

Will you remember me ?

キミ達は 僕の存在を思い出してくれるだろうか?

 

‘Cause I know I won’t forget you.

僕には キミ達の存在が忘れられないのだから

 

 

 

I close my eyes.

目を閉じると

 

And all I see is you.

キミ達の顔が鮮明に浮かび上がる

 

I close my eyes.

目を閉じて

 

I try to sleep.

眠ろうとしても

 

I can’t forget you.

僕には キミ達の存在が忘れられない

 

Na, Na, Na. Na, Na, Na.

 

And I’d do anything for you.

僕が キミ達のためにできることなら何でもやる

 

Na, Na, Na. Na, Na, Na. Na.

 

 

 

I’d do anything.

僕にできることなら何でもやる

 

Just to hold you in my arms.

キミ達の存在を今 僕の腕の中へと抱きしめるために

 

To try to make you laugh.

キミ達を笑顔にさせるために

 

Somehow I can’t put you in the past.

キミ達を暗い過去の中に置き去りにしておけない

 

 

I’d do anything.

僕にできることなら何でもやる

 

Just to fall asleep with you.

今 キミ達と共に眠りに落ちるために

 

To fall asleep with you.

キミ達と共に眠りにつくために

 

With you.

キミ達と一緒に

 

 

I’d do anything.

僕にできることなら何でもやる

 

Just to fall asleep with you.

今 キミ達と共に眠りに落ちるために

 

I’d do anything.

僕にできることなら何でもやる

 

There’s nothing I won’t do.

その理想の世界で 僕にできることは何もない

 

 

I’d do anything.

僕にできることなら何でもやる

 

To fall asleep with you.

キミ達と共に眠りにつくために

 

I’d do anything.

僕にできることなら何でもやる

 

’Cause I know I won’t forget you.

僕には キミ達の存在が忘れられないのだから

 

 

【 Simple Plan No Pads, No Helmets Just Balls 】

【 I’d Do Anything からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。