【 7 Gone Away 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Gone Away

キミが 去ってゆく

 

 

Maybe in another life.

もし生まれ変われたら

 

I could find you there.

そこで キミを見つけることができた

 

Pulled away before your time.

キミとの時間の壁の前に引き裂かれた

 

I can’t deal it’s so unfair.

どうすることもできない不条理

 

 

And it feels.

今 それを痛感している

 

And it feels like.

それは運命のようにも感じている

 

Heaven’s so far away.

天国とは あまりにも遠い存在 

 

 

And it feels.

今 それを痛感している

 

Yeah, It feels like.

ああ それは運命だったのかもしれない

 

The world has grown cold.

俺の世界が冷たくなってきた

 

Now that you’ve gone away.

今 キミが去ってゆく…

 

 

 

Leaving flowers on your grave.

キミの墓に華を添える

 

To show that I still care.

俺がまだキミを気に掛けていることを ここに示そう

 

But black roses and Hail Marys.

しかし黒い薔薇とアヴェ・マリアが

 

Can’t bring back what’s taken from me.

俺から奪い去った人を取り戻すことは叶わない

 

 

I reach to the sky.

俺は 天に手を伸ばす

 

And call out your name.

そして キミの名を叫ぶ

 

And if I could trade.

もし取引できるのなら

 

I would.

俺は願うだろう

 

 

And it feels.

今 それを痛感している

 

And it feels like.

それは運命のようにも感じている

 

Heaven’s so far away.

天国とは あまりにも遠い存在 

 

 

And it stings.

今 それを痛感している

 

Yeah, It stings like.

ああ それは運命だったのかもしれない

 

The world is so cold.

俺の世界が凍てついてきた

 

Now that you’ve gone away.

今 キミが去ってゆく

 

Now that you’ve gone away.

今 キミが去ってゆく…

 

 

 

I reach to the sky.

俺は 天に手を伸ばす

 

And call out your name.

そして キミの名を叫ぶ

 

And if I could trade.

もし取引できるのなら

 

I would.

俺は願うだろう

 

 

And it feels.

今 それを痛感している

 

And it feels like.

それは運命のようにも感じている

 

Heaven’s so far away.

天国とは あまりにも遠い存在 

 

 

And it feels.

今 それを痛感している

 

Yeah, It feels like.

ああ それは運命だったのかもしれない

 

The world has grown cold.

俺の世界が冷たくなってきた

 

Now that you’ve gone away.

今 キミが去ってゆく…

 

 

【 THE OFFSPRING IXNAY ON THE HOMBRE 】

【 Gone Away からの引用 】

 

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、文章構成別 色々な洋楽の目次に移動ことができます。