【 10 A Winter’s Tale 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

A Winter’s Tale

ある冬物語

 

 

It’s winter fall.

この光景は 冬の紅葉

 

Red skies are gleaming.

紅く燃える空が キラキラと輝いています

 

Oh, Sea gulls are flying over.

Oh, カモメたちが飛んできました

 

Swans are floatin’ by.

白鳥たちは 浮かんでいます

 

Smoking chimney tops.

煙突から 煙が立ち昇っています

 

Am I dreaming ?

僕は 夢を見ているのか?

 

Am I dreaming ?

僕は 夢を見ているのか?

 

 

 

The nights draw in.

この夜が 深くなってきました

 

There’s a silky moon up in the sky.

この夜空には 艶っぽい月が煌めいています

 

Yeah, Children are fantasizing.

そうさ 天使たちが想像を膨らまして

 

Grown ups are standin’ by.

世界中の人々が 見惚れているんだ

 

What a super feeling.

なんという美しい夜景なのだろうか

 

Am I dreaming ?

僕は 夢を見ているのか?

 

Am I dreaming ?

僕は 夢を見ているのか?

 

 

 

Whoa, Oh, Oh, Oh.

 

Dreaming.

夢を見ています

 

So quiet and peaceful.

とても静かで穏やかな

 

Dreaming.

夢を見ています

 

Tranquil and blissful.

穏やかな至福の一時

 

Dreaming.

夢を見ています

 

There’s a kind of magic in the air.

この空間の中には 神の魔法がかけられているかのようだ

 

 

 

Dreaming.

夢を見ています

 

What at truly magnificent view.

なんと壮麗な絶景なのだろうか

 

Dreaming.

夢を見ています

 

A breathtaking scene.

息を呑むような情景

 

With the dreams of the world.

この世界の夢と共に

 

In the palm of your hand.

キミの掌の上で

 

 

 

 

 

Dreaming.

夢を見ています

 

A cozy fireside chat.

快適な暖炉の傍での談笑

 

Dreaming.

夢を見ています

 

A little this, A little that.

わずかな茶菓子 些細な話題

 

Dreaming.

夢を見ています

 

Sound of merry laughter skippin’ by.

陽気に弾む笑い声

 

Dreaming.

夢を見ています

 

Gentle rain beatin’ on my face.

僕の顔に心地良く当たる 優しい雨

 

Dreaming.

夢を見ています

 

What an extraordinary place.

なんて素晴らしい楽園なのだろうか

 

And the dream of the child.

その天使の夢

 

Is the hope of the hope of the man.

その男の至高の願望

 

 

 

It’s all so beautiful.

その夢の景色の全てが 見惚れるような美しさ

 

Like a landscape painting in the sky.

この空を切り抜いたかのような風景画

 

Yeah, Mountains are zooming higher.

Yeah, 山脈はより高く切り立っています

 

Little girls scream and cry.

小さな天使たちは 泣き叫ぶことでしょう

 

My world is spinnin’.

僕の世界は 反転しています

 

And spinnin’, And spinnin’.

そして回転し 自転しています

 

It’s unbelievable.

信じられないような絶景

 

Sends me reeling.

僕に 命綱を送ってもらえませんか

 

Am I dreaming ?

僕は 夢を見ているのか?

 

Am I dreaming ?

僕は 夢を見ているのか?

 

Ah. Ooh, It’s bliss.

Ah. Ooh, 至福の一時

 

 

 

【 QUEEN Made In Heaven 】

【 A Winter’s Tale からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。