【 8 Too Much Love Will Kill You 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Too Much Love Will Kill You

強すぎる愛が キミを殺す結果となってしまった

 

 

I’m just the pieces of the man I used to be.

私は かつて一人の男であった欠片

 

Too many bitter tears are raining down on me.

星の数ほどの苦い涙が 私に降り注いでいます

 

I’m far away from home.

私は 故郷から遠く離れたところにいます

 

And I’ve been facing this alone.

私は孤独に この現実と向き合っています

 

For much too long.

永遠の刻の中で

 

 

 

Oh, I feel like no one ever told the truth to me.

Oh,  誰も 私に真実を伝えてくれなかったと感じています

 

About growing up and what a struggle it would be.

成長することと 人生における闘争とは 何なのか

 

In my tangled state of mind.

私の絡み合った精神の中で

 

I’ve been looking back to find.

それを見つけ出すために振り返る

 

Where I went wrong.

私は どこで道を間違えてしまったのか

 

 

 

Too much love will kill you.

私の強すぎる愛が キミを殺す結果となってしまった

 

If you cant make up your mind.

キミに未練があるのなら

 

Torn between the lover and the love you leave behind.

キミの欠片と キミが残していった愛の狭間で キミは引き裂かれる

 

You’re headed for disaster.

キミは 受難を受けることになる

 

‘Cause you never read the signs.

キミが その道標を読まないから

 

Too much love will kill you,

私の強すぎる愛が キミを殺す結果となってしまった

 

Every time.

いつだって…

 

 

 

 

 

I’m just the shadow of the man I used to be.

俺は かつて一人の男であった影

 

And it seems like there’s no way out of this for me.

そこでは 俺の退路は 断たれていたように視える

 

I used to bring you sunshine.

俺は かつてのキミに太陽の輝きを感じていた

 

Now all I ever do is.

今まで俺がしてきたことの全ては

 

Bring you down.

キミを陥れることだけだった

 

 

 

How would it be if you were standing, In my shoes.

キミが 俺の靴の中に立っていたとしたら 運命は変えられただろうか

 

Can’t you see that it’s impossible to choose.

運命を選択することが不可能ということさえ キミには視れなかった

 

No there’s no making sense of it.

そこでは キミの人生の意義を見出せない

 

Every way I go,

俺が どの道を選択しても

 

I’m bound to loose.

失敗なんて目に見えていた

 

 

 

Oh, Yeah, Too much love will kill you.

Oh, Yeah, 俺の強すぎる愛が キミを殺す結果となってしまった

 

Just as sure as none at all.

結局 俺は何もしていないことと同じだった

 

It’ll drain the power that’s in you.

俺の助言など キミに宿る力を奪ってしまうだけだった

 

Make you plead and scream and crawl.

嘆願して 叫んで 這いつくばって キミを構築していた

 

And the pain will make you crazy.

その痛みが キミを狂わせていたのだろう

 

You’re the victim of your crime.

キミは 俺の背信行為の犠牲者であった

 

Too much love will kill you,

俺の強すぎる愛が キミを殺す結果となってしまった

 

Every time.

いつだって…

 

 

 

 

 

Yeah, Too much love will kill you.

Yeah, 我等の強すぎる愛が キミを殺す結果となってしまった

 

It’ll make your life a lie.

我等の愛が キミの人生を幻とさせてしまったのだろう

 

Yeah, Too much love will kill you.

Yeah, この強すぎる愛が キミを殺す結果となってしまった

 

And you won’t understand why.

キミには その原因を解明することなどできないだろう

 

You’d give your life, You’d sell your soul.

キミは 神に命を捧げ 魂を売ってしまった

 

But here it comes again.

しかし この世に再び キミが戻って来ることを祈る

 

Too much love will kill you.

この強すぎる愛が キミを殺す結果となってしまった

 

In the end.

結局

 

In the end.

最終的に…

 

 

 

【 QUEEN Made In Heaven 】

【 Too Much Love Will Kill You からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。