【 4 Mother Love 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Mother Love

女神の愛

 

 

I don’t want to sleep with you.

僕は 貴方と共に眠ることを望んでいません

 

I don’t need the passion too.

僕には その情熱も必要とはしていません

 

I don’t want a stormy affair.

僕は 一種の嵐のような不倫は望んでいません

 

To make me feel my life is heading somewhere.

僕の人生が どこに向かっているのかを自覚するために

 

 

 

All I want is the comfort and care.

僕の望みの全ては 僕の気軽さと 貴方への気遣いだけ

 

Just to know that.

ただ知っておくべきことは

 

My woman gives me sweet mother love.

僕の愛しい方は 甘美な母の愛を与えてくれていたということ

 

Uh, Huh.

 

 

 

 

 

I’ve walked too long in this lonely lane.

僕は この孤独とも思える道のりを永く歩きすぎました

 

I’ve had enough of this same old game.

この同じように繰り返されるゲームに飽きてしまいました

 

I’m a man of the world.

僕は この世界における一人の男

 

They say that I’m strong.

僕は 強い存在であると言われていました

 

But my heart is heavy, And my hope is gone.

しかし僕の心は重く 僕の希望は失われました

 

 

 

Out in the city, In the cold world outside.

この街の外側へと この冷たく凍えた世界の外側へと

 

I don’t want pity.

同情など求めてはいない

 

Just a safe place to hide.

ただ その安息の空間へと身を隠すため

 

Mama, Please.

女神よ どうか

 

Let me back inside.

僕の内部へと戻って来てくれませんか

 

 

 

 

 

I don’t want to make no waves.

僕は 波風を立てることを望んでいません

 

But you can give me all the love that I crave.

しかし貴方は 僕が切望する愛の全てを与えられます

 

I can’t take it if you see me cry.

貴方に 僕が泣いているところを見られたら耐えられません

 

I long for peace before I die.

僕の命が尽きる前に この世界の平和を願っています

 

 

 

All I want is to know that you’re there.

僕の願いの全ては 貴方が そこに存在していると理解すること

 

You’re gonna to give me all your sweet mother love ?

貴方は 甘美な母の愛の全てを与えてくれるのでしょうか?

 

Uh, Huh.

 

Mother love.

母の愛を

 

 

 

 

 

My body’s aching, But I can’t sleep.

僕の身体は悲鳴を上げていて 眠ることもままなりません

 

My dreams are all the company I keep.

僕の夢は 僕が維持できる範囲の全てです

 

Got such a feeling as the sun goes down.

あの太陽が沈んでいくような感覚を感じています

 

I’m coming home to my sweet mother love.

僕は 甘美な母の愛の元へと還っていきます

 

Mother love.

母の愛の元へ

 

Mother love.

母の愛の元へ

 

 

 

I think I’m going back.

僕の魂は 再び戻って来るでしょう

 

To the things I learned so well in my youth.

僕が若い頃に よく学んでいたことだから

 

 

 

【 QUEEN Made In Heaven 】

【 Mother Love からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。