【 5 The Invisible Man 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

The Invisible Man

透明人間

 

 

I’m the invisible man.

私は キミの透明人間

 

I’m the invisible man.

私が キミの透明人間

 

Incredible how you can.

キミには信じられないようなことができる

 

See right through me.

私の存在は透けて見える

 

 

Freddie Mercury.

フレディー・マーキュリー

 

When you hear a sound that you just can’t place.

キミに位置を特定できない音が忍び寄るとき

 

Feel somethin’ move that you just can’t trace.

キミには追跡できない何者かの動きを感じてくれ

 

When somethin’ sits on the end of your bed.

何者かが キミのベッドの片隅に座っているとき

 

Don’t turn around when you hear me tread.

キミに 私の足音が聞こえたとしても振り返らないでくれ

 

I’m the invisible man.

私は キミの透明人間

 

I’m the invisible man.

私が キミの透明人間

 

Incredible how you can.

キミには信じられないようなことができる

 

See right through me.

私の存在は透けて見える

 

I’m the invisible man.

私は キミの透明人間

 

I’m the invisible man.

私が キミの透明人間

 

It’s criminal how I can ?

それで 私の犯罪をどうやって証明する気だ?

 

See right through you.

キミの存在は透けて見える

 

 

John Deacon.

ジョン・ディーコン

 

I’m in your room and I’m in your bed.

私は キミの部屋のベッドの中に潜んでいる

 

And I’m in your life and I’m in your head.

私は キミの人生の意識の中に潜んでいる

 

Like the C.I.A. or the F.B.I.

C.I.A.やF.B.I.であるかのように

 

You’ll never get close, Never take me alive.

キミは 私に近づくことも 私の命を奪えないだろう

 

I’m the invisible man.

私は キミの透明人間

 

I’m the invisible man.

私が キミの透明人間

 

Incredible how you can.

キミには信じられないようなことができる

 

See right through me.

私の存在は透けて見える

 

I’m the invisible man.

私は キミの透明人間

 

I’m the invisible man.

私が キミの透明人間

 

It’s criminal how I can ?

それで 私の犯罪をどうやって証明する気だ?

 

See right through you.

キミの存在は透けて見える

 

 

H, h, h, Hello, H, h, huh, Okay.

 

H, h, h, Hello, Hello, Hello, Hello.

 

Never had a real good friends.

本当の意味での友人なんて 一人も存在しない

 

Not a boy or a girl.

男性の友人も 女性の友人もいない

 

No one knows what I’ve been through.

誰も 私を理解しようとしない

 

Let my flag unfurl.

私の領域を拡げようじゃないか

 

So I my mark.

だから私は 自分の痕跡を残す

 

From the edge of the world.

この世界の端から

 

From the edge of the world.

この世界の端から

 

From the edge of the world.

この世界の端から

 

 

Brian May, Brian May.

ブライアン・メイ ブライアン・メイ

 

Now I’m on your track.

今 私は キミの軌道に乗りかかっている

 

And I’m in your mind.

私は キミの精神の内側に潜んでいる

 

And I’m on your back.

私は キミの影を追っている

 

Don’t look behind.

背後を振り返るな

 

I’m your meanest thought.

私は キミの後ろめたい感情

 

I’m your darkest fear.

私は キミのもっとも暗い恐れ

 

But I’ll never get caught.

しかし決して 私を捕えることはできないだろう

 

Can’t shake me, Shake me, Dear.

私を振りきれない 私を振りきれない 親愛なる友よ

 

 

I’m the invisible man.

私は キミの透明人間

 

I’m the invisible man.

私が キミの透明人間

 

Incredible how you can.

キミには信じられないようなことができる

 

See right through me. ( Watch me. )

私の存在は透けて見える ( 私を見てくれ )

 

I’m the invisible man.

私は キミの透明人間

 

I’m the invisible man.

私が キミの透明人間

 

It’s criminal how I can ?

それで 私の犯罪をどうやって証明する気だ?

 

See right through you.

キミの存在は透けて見える

 

Look at me, Look at me.

私を見つめてくれ 私を見つめてくれ

 

Roger Taylor.

ロジャー・テイラー

 

 

Shake you, Shake you, Shake you,

キミ達を揺らし キミ達を強請り キミ達に潜む

 

Dear.

親愛なる友より

 

 

 

【 QUEEN The Miracle 】

【 The Invisible Man からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、文章構成別 色々な洋楽の目次に移動ことができます。