【 10 Save Me 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Save Me

私を救ってくれませんか

 

 

It started off so well.

この恋愛は 最初は順調に走り出しました

 

They said we made a perfect pair.

私たちは 一組の理想的なカップルだと言われていました

 

I clothed myself in your glory and your love.

私は アナタの光と愛に包まれていました

 

How I loved you.

どんなに私が アナタを愛していたことでしょうか

 

How I cried.

どんなに私が泣いたことでしょうか

 

 

The years of care and loyalty were nothing.

アナタに尽くしてきた歳月と信頼の全てが無に帰りました

 

But a sham it seems.

この恋愛は 一種の幻であったかのようです

 

The years belie,

その歳月は決して疑わない

 

We lived a lie.

私たちは ある種の幻想の中で暮らしていました

 

I’ll love you, ‘ Till I die.

それでも私は死ぬまで アナタを愛しています

 

 

Save me, Save me, Save me.

私を救って 私を救って 私を救ってくれませんか

 

I can’t face this life alone.

私は独りでは この人生に立ち向かえません

 

Save me, Save me, Save me.

私を救って 私を救って 私を救ってくれませんか

 

I’m naked and I’m far from home.

私は無防備な状態で 目的地を見失っています

 

 

 

The slate will soon be clean.

今すぐ綺麗サッパリ 白紙に戻してくれませんか

 

I’ll erase the memories.

私が その記憶を水に流します

 

To start again with somebody new.

アナタが新しい恋人と 再びやり直し始めた記憶を

 

Was it all wasted ?

私の言葉は 何も響かないのでしょうか?

 

All that love.

私のアナタに対する愛の全ては

 

 

I hang my head and I advertise.

私は頭を下げて 謝罪します

 

A soul for sale or rent.

心を買うため 胸を借りるため 精一杯の誠意を以って

 

I have no heart, I’m cold inside.

心ここにあらず 私の内壁は凍りついています

 

I have no real intent.

私は本当に何の魂胆も持っていません

 

 

Save me, Save me, Save me.

私を救って 私を救って 私を救ってくれませんか

 

I can’t face this life alone.

私は独りでは この人生に立ち向かえません

 

Save me, Save me, Oh.

私を救って 私を救ってくれませんか Oh.

 

I’m naked and I’m far from home.

私は無防備な状態で 目的地を見失っています

 

 

 

Each night I cry.

私は毎晩 泣いています

 

I still believe the lie.

それでも私は アナタの言葉が嘘だったと信じています

 

I’ll love you ‘ Till I die.

それでも私は死ぬまで アナタを愛しています

 

 

Save me, Save me, Save me.

私を救って 私を救って 私を救ってくれませんか

 

Yeah, Yeah.

 

Save me, Yeah, Save me, Oh, Save me.

私を救って Yeah, 私を救って Oh, 私を救ってくれませんか

 

Don’t let me face my life alone.

私は独りでは 自分の人生には向き合えない人です

 

Save me, Save me.

私を救って 私を救ってくれませんか

 

h, I’m naked and I’m far from home.

Oh, 私は無防備な状態で 目的地を見失っています

 

 

 

【 QUEEN The Game 】

【 Save Me からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、文章構成別 色々な洋楽の目次に移動ことができます。