声質を変える | クレーム対応の極意〜顧客心理を掴む〜

クレーム対応の極意〜顧客心理を掴む〜

まずはコツコツ100記事目標。

こんにちは。

 

ご覧くださりありがとうございます。

 

本日は、声質についてお話しいたします。

 

ボイストレーニングで声帯を鍛えましょう!

 

そうすると、自然と深みのある低めのボイスが手に入ります。

 

特に電話対応ですと、落ち着き、信頼感を印象付けることができ、

簡単に上から物を言ってはいけない雰囲気を演出することができます。

 

Youtubeなどで無料トレーニング動画がたくさん出てきますので、

自分の好みの先生に習ってみてください!

 

下記は、一例としてリンクを貼っています。

 

 

 

 

それではまだ次回。

 

 

Hello.

Thank you for visiting.

Today, I would like to talk about voice quality.

Train your vocal chords with voice training!

By doing this, you will naturally get a deep, low voice.

Especially when you are available over the phone, 
you can give an impression of calmness and trust.

You can easily create an atmosphere where you shouldn't say anything from above.

There are many free training videos available on YouTube etc.
Try learning from your favorite teacher!