相槌を「ええ」にする | クレーム対応の極意〜顧客心理を掴む〜

クレーム対応の極意〜顧客心理を掴む〜

まずはコツコツ100記事目標。

こんにちは。

 

本日もご覧いただきましてありがとうございます。

 

相槌を「ええ」にする。

 

お相手の話を聞く際に、「はい」「はい」と、つい単調な相槌になってしまいませんか。

 

そこで、お返事を「ええ」にしてみてください。

 

対応が変わります。

 

はい、という相槌よりも、大人びた洗練された印象になり、

それにより舐められなくなります。

 

ではまた次回!

 

Hello.

Thank you for visiting us today.

Make the answer "ええ".

When listening to what the other person is saying, 
don't you end up repeating "yes" and "yes" in a monotonous manner?

So please answer "ええ".

The response will change.

It gives a more mature and sophisticated impression than just saying yes,
This will prevent you from being licked.

See you next time!