新年の抱負は... | My goal in 2024 is... | 「タイからの留学生」's Blog

「タイからの留学生」's Blog

福岡県に住んでいる留学生のスパコーンです。
日本語と英語でブログを書きます。。
毎週更新したいので、頑張ります!

This is Supakorn who is living in Fukuoka.
I will write blog in both Japanese and English..
I will so the best to update every week.

My goal in 2024 is...

私の新年の抱負はズバリ!

「最高の国際交流会」

 

福岡県留学生会の会長として、

9か月に福岡の魅力を伝えるための新イベントをやりました。

そして、過去のイベントも復活しました。ウインク

As the president of the Fukuoka Prefecture International Student Association,

We held new events to convey the charm of Fukuoka for 9 months.

And past events have also been revived.

 

 

リーダーシップ、計画、友情について多くのことを学びました。

私がこの一年で学んだ最も重要なことは協力することです。飛び出すハート

また、舞台裏で働くのはとても大変だけど、イベントを達成するのは楽しいことだとも学びました。

I learned many things about leadership, plannings, and friendships.
Cooperation is the most important thing that I learned during this year.
I also learned that working backstage is so hard but exciting to achieve events.

 

 

私もイベント企画で休みがなかったのですが、

2024年に向けてより良いイベントを開発するためにこれまでの経験を積みました。

2024年は、より充実した国際交流イベントを開催していきたいと思っています。

Even I had no break on holidays because of planning events, 
I got previous experiences to develop better events in 2024. 
So in 2024, I hope to hold better and greater international exchange events.

 

 

弱さを強さで克服するには、 

留学生に福岡を独自の視点で紹介したいです。

To overcome a weakness with a strength,
I want to present Fukuoka to international students in the unique view.

 

 
新しい世代にお互いを知ってもらい、新しい文化を学ぶことが私の目標です。飛び出すハート
日本の文化や歴史についてもっと知りたいです。
Making new generations know each other and learning new culture are my goals.
I want to explore more about culture and history in Japan.

 

またねー!飛び出すハート

See you!

フォローしてね