5月1日 本日のヨガ <Today's Yoga> | 森河内ヨガ <Morigawachi Yoga>

森河内ヨガ <Morigawachi Yoga>

適度な筋トレとストレッチとヨガとおしゃべりで、心と体をキレイにすっきりしませんか。

今日は肩甲骨周辺、骨盤周辺の筋肉をほぐした後、ゆったりと体の重みで足の裏側や背中の筋肉を緩めました。

そしてメーデー特集、会議中に誰にも気づかれずにすっきりするワザを試していただきました。

簡単なことですが効果は抜群。私も会社で働いていたころはこの方法でリフレッシュしていました。ぜひお試しください。

呼吸筋を意識的に動かす練習もしましたが、これも簡単なことですが複数の筋肉を使うので筋トレ効果抜群、お腹周りが締まります。

これから夏に向け、しなやかに締まった体を作っていきましょう!

 

 

Today we released around the shoulder blades and the pelvis, and relaxed hamstrings and muscles of the back by body weight.

And I introduced the method to refresh yourself in a meeting. It is very easy but very effective.

After that we consciously moved breathing muscles. It is also easy but effective for muscle training because you need move multiplu muscles. 

Tone your body up for the summer!