ホットスプーン 牛すじ煮込みカレー | Unlocking English Confidence.

Unlocking English Confidence.

読む人のことを無視して英語学習のために書いてます。
土曜日は路麺の日も忘れないで下さい。

皆さま今日が仕事納めでしょうか?明日?それとも暦通り?
いつもは晩御飯は家で簡単なものを作って食べてるんですが、この前ホットスプーンというカレー屋さんで牛すじ煮込みカレーを食べました。
Hi there, how are you?
Was it your last workday this year today? Or you have to work according on calendar, right?
I ate beef sinewy curry at Hot Spoon recently. I usually have a dinner at my flat, mainly I cook simple cuisine.

 
このお店っていつも行列が出来てるんですよね。有名なのかな~?って見てました。で、看板商品の牛すじ煮込みカレーを注文しました。ワクワク。付け合わせにらっきょうがあるのが嬉しいですね。カレーとはらっきょうが一番合う気がします。
さてこの牛すじ煮込みカレー、どこか懐かしい日本風?欧風?のカレーです。本格的なインドやタイのカレー屋さんが沢山ある中で、この食べやすいカレーが受け入れられてるのかな~。ご馳走さまでした。
I often saw the Hot Spoon curry restaurant, a lot of people are waiting in line every time. The restaurant would be popular. I ordered a flagship curry, beef sinewy curry rice. I was happy the restaurant had Japanese leek pickles, I think it is really suitable with curry.
The curry was Japanese style taste, not Indian or Thai style curry. It was good, but I am not sure why the curry restaurant is popular because it was not special except of big beef sinewy. The traditional taste might be accepted for ordinary people. But I prefer genuine Indian or Thai curry.
 
皆さま今日もお疲れさまでした。
Thank you for reading. Have a nice weekend.