IKEA ザリガニフェスティバル | Unlocking English Confidence.

Unlocking English Confidence.

読む人のことを無視して英語学習のために書いてます。
土曜日は路麺の日も忘れないで下さい。

今年もIKEAのザリガニフェスティバルに行ってきました!昨年の記事はこちら。 去年は一人でしたが今年は家族と一緒です。あ、長女は遊びに行っていませんけどね(笑)
まず最初にホットドッグを食べました。僕、IKEAのホットドッグ大好きなんですよね~。
Hello, how are you?
Today, I went to IKEA Crawfish Festival this year as well. The article of IKEA Crawfish Festival is here.
At first,  we ate a Hotdog. I like a Hotdog of IKEA because of simple and like the Hotdog I ate in Hawai in the past. Fried onions and crash pickles were really good, so I put each on a Hotdog too as much every time.

うん、美味い!これでドリンクセットが150円なんだから信じられません。
It was awesome! A Hotdog and drink was 150 YEN, it is really cheap, isn't it?
 
いよいよザリガニです。
説明によるとスウェーデンでは昔からザリガニが食べられていて、美味しいので乱獲されて絶滅しかけたそうです。なので禁漁期を設けて夏だけザリガニ漁を認めたそうなんですね。なのでスウェーデンでは夏だけザリガニが食べられるので夏にザリガニフェスティバルをするそうです。IKEAはスウェーデンの家具屋さんなのでIKEAでも毎年夏にザリガニフェスティバルがやってるんですね。
Next, we ate Crawfishes.
Crawfish Festival seems to be a traditional festival in Sweden. According to an introduction, people in Sweden have enjoyed crawfishes for a long time. But crawfish was endangered species in Sweden because people have eaten a lot. So, government set a rule to catch crawfishes for limited period, summer.  So Crawfish Festival take place at IKEA in every summer.
 
 
痛い!
It hurts!
 
仕返しで食べてやりました。少しだけ臭みがありますが美味い!
でも下の娘は臭くて食べられないって言ってました...
I revenged them.
Crawfish smelled a little. But I like it. But my younger daughter was not able to eat due to the smell.
 
夏休み初日はそこそこ楽しみました。皆様の良い週末を。
Thank you for reading. Have a nice weekend.