▲パート4ダニエル11章近未来の新世界政府独裁者北の王The King of the No | Paul Sakamotoのブログ

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▲パート4ダニエル11章
近未来の新世界政府独裁者
北の王
The King of the North

Part 4
Daniel Chapter 11
New World government dictator in the near future

預言 31節:彼から軍勢が起って、神殿と城郭を汚し、常供の燔祭を取り除き、荒す憎むべきものを立てるでしょう。

Verse 31: At this point, with an armed force he enters the “sanctuary fortress.” In fact, they defile it, which by inference means it is a holy place. In chapter 9 Daniel also referred to the sanctuary, which is another name for the temple, which will eventually be destroyed by the Antichrist, but that must come a little later because he has plans for its use. The Muslims call this spot Al-Haram al-Sharif (the Noble Sanctuary), and the Jews call it the Temple Mount, and it is on top of Mount Moriah in Jerusalem. Here he breaks the covenant and places the Abomination of Desolation in the environs of the rebuilt Jewish temple. This is the beginning of the Great Tribulation and the last half of the Antichrist’s seven-year reign. From this point on, unholy war is waged against the believers in God. (For more details on the Abomination of Desolation read the chapter by that name in The Rise and Fall of the Antichrist.)

31節:この時点では、武力で反キリストは 「聖域の要塞」に入り、実際に、推論によって、それは神聖な場所である事を意味し、彼らはそれを汚します。第9章でダニエルはまた、最終的には反キリストによって破壊される神殿の別名は聖域と呼ばれるが、彼はその使用の為の計画を持っているので、それは少し後に来なければなりません。●イスラム教徒は、このスポットをアル・ハラム・アル・シャリフ「崇高な聖域,至聖所(しせいじょ)」と呼び、そして●ユダヤ人は神殿の丘、と呼び、それがエルサレムのモリヤ山の頂上にあります。
ここで彼(反キリスト)は契約を破棄し、再建したユダヤ教の神殿の環境で《※●荒らす憎むべきもの》を配置します。●これは、大患難と反キリストの7年間の治世の後半(●3年半)の始まりです。この時点以降は、神聖でない, 汚れた邪悪な,罪深い不敬な戦争は、神の信者に対して繰り広げていきます。 (《●荒らす憎むべきもの》の詳細については、その同題の「反キリストの台頭と滅亡」の章をお読み下さい。)

Verses 32?35: He corrupts those who do wickedly against the covenant, the rejecters of its provisions, and most specifically those provisions which have to do with religious freedom and tolerance. Just as in chapters 7 and 8, these verses state that he is fighting the believers in God, the holy people.

預言  32-35節:彼(反キリスト)は契約を破る者どもを、巧言(こうげん,陰謀)をもってそそのかし、そむかせるが、自分の神を知る民は、堅く立って事を行います。 
民のうちの賢い人々は、多くの人を悟りに至らせます。それでも、彼らはしばらくの間、やいばにかかり、火に焼かれ、捕われ、かすめられなどして倒れます。 その倒れるとき、彼らは少しの助けを獲ます。また多くの人が、巧言(陰謀)をもって彼らにくみするでしょう。 また賢い者のうちのある者は、終りの時まで、自分を練り、清め、白くするために倒れるでしょう。終りはなお定まった時の来るまでこないからです。

32-35節:彼(反キリスト)は契約に対して、最も具体的に宗教の自由と寛容さを示さなければならないこれらの条項(契約)を拒絶する人物で、悪を行う者、賄賂ワイロのきく地位を悪用する。
ただ、第7章と第8章のように、これらの節文は、彼(反キリスト)が神と、聖なる民である信者と戦っていると述べています。

Yet for all the opposition, those who know God are going to be strong and do exploits. Those who have studied God’s Word and are spiritually prepared will understand the whys and wherefores of what is happening, and therefore they will instruct those who don’t understand what’s going on.

しかし、すべての反対,抵抗,妨害,敵意にもかかわらず、神を知っている人々は強くされ、偉業,功績,手柄をたてます。
神の言葉を勉強してきた、霊的に準備されている人は、何が起こっているかの疑問の解消や、どういう理由で, なぜかを理解し、その為に彼らは何が起こっているのか理解していない人達に(順序立てて)教えます。

But some will be killed by sword and fire (possibly alluding to explosions, such as from bombs, or even gunfire), and some will be captured and their goods plundered. But even this “fall” has benefits, because it will refine and purify those who know and love God. And they will find help among those who may not share the same beliefs but who do recognize the Antichrist and his world government as evil. However, as in countries today that are under totalitarian rule, some who pretend to be their friends and offer them help will in fact be government informers.

しかし、いく人かは、剣と火(おそらく、このような爆弾、あるいは砲撃などから、爆発をほのめかしている)によって殺害され、一部は捕らえられ、その家財,所有物,財産が略奪されます。神を知っている者、神を愛する者達を洗練し、浄化されますので、しかしそれでも「失墜,衰退,戦死」には、利点があります。
そして、同じ信念を共有しませんが、邪悪な反キリストの世界政府を認識している者からの、助けを見つけます。しかし、全体主義の支配下にある国、今日のように、彼らの友人である事、彼らを助け提供するふりをする一部の人は、実際には、政府の情報提供者(報酬目当ての)密告者,告発者になります。

Verse 36: So the Antichrist King of the North glories in his splendor, magnifying himself above all gods, speaking blasphemy against the real God. Paul writes in his Second Epistle to the Thessalonians, that this “man of sin ... the son of perdition, who opposes and exalts himself above all that is called God or that is worshiped, ... sits as God in the temple of God, showing himself that he is God” (2 Thessalonians 2:3?4).

預言 36節:この王(反キリスト)は、その心のままに事をおこない、すべての神を越えて、自分を高くし、自分を大いにし、神々の神たる者にむかって、驚くべき事を語り、憤りのやむ時まで栄えるでしょう。これは定められた事が成就するからです。

36節:だから彼の豪華さ,壮麗さによって、北の栄光の反キリストの王は、真の神に対する冒涜を言い、すべての神々の上に自分自身をを誇張します。
パウロはこの事を、テサロニケ人への彼の第2の手紙に書きます。
「不法の者、すなわち、滅びの子が現れるにちがいない。 彼は、すべて神と呼ばれたり拝まれたりするものに反抗して立ち上がり、自ら神の宮に座して、自分は神だと宣言する。」
 (第2 テサロニケ 2:3-4).

In Revelation we find out why his megalomania has intensified to this degree. There, this King of the North is depicted as the seventh head on an indescribably brutal and despicable beast. But this head “had been mortally wounded, and his deadly wound was healed. And all the world marveled and followed the beast” (Revelation 13:3). This head was dead, killed, but somehow in some marvelous “miracle” of science, or perhaps just through some infernal demonic intervention, it has come back to life. If we thought that the King of the North was bad enough before, he is now infinitely worse. He is not just a wicked man in league with the Devil, he is now the Devil incarnate.

黙示録では、我々は彼の誇大妄想がこの程度に激化している理由を見つけます。そこでは、●北の王は、なんとも言えない残忍で卑劣な獣の●第七の頭として描かれています。しかしこの頭は、「●その頭の一つが、死ぬほどの傷を受けたが、その致命的な傷もなおってしまった。そこで、全地の人々は驚きおそれて、その獣に従い、」
 (黙示録 13:3). 
この頭は死んでいたし、殺されたが、何か科学のいくつかの素晴らしい「奇跡」で、または多分、ちょうどいくつかの地獄の悪魔の介入によって、命に戻って来て(よみがえって)います。我々は以前に北の王は十分に悪いと思った場合、彼は今、さらに悪化しています。悪魔と同じレベルではない,レベルが違う《◆質・能力に差があり,ただの邪悪な男ではありません、彼は今、悪魔の化身〈霊が〉肉体をそなえた,人間の姿をした悪魔です。

Revelation 13 goes on to say, “So they worshiped the dragon [Satan] who gave authority to the Beast; and they worshiped the Beast, saying, ‘Who is like the Beast? Who is able to make war with him?’’ And he was given a mouth speaking great things and blasphemies, and he was given authority to continue for 42 months. Then he opened his mouth in blasphemy against God, to blaspheme His name, His tabernacle, and those who dwell in heaven. It was granted to him to make war with the saints and to overcome them. And authority was given him over every tribe, tongue, and nation” (Revelation 13:4-7).

黙示録13章は続けて言います。
また、龍(悪魔)がその権威を獣(反キリスト)に与えたので、人々は龍を拝み、さらに、その獣を拝んで言った、「だれが、この獣に匹敵し得ようか。だれが、これと戦うことができようか」。 この獣には、また、大言を吐き汚しごとを語る口が与えられ、※●四十二か月(3年半)のあいだ活動する権威が与えられた。 そこで、彼は口を開いて神を汚し、神の御名と、その幕屋、すなわち、天に住む者たちとを汚した。 そして彼は、聖徒に戦いをいどんでこれに勝つことを許され、さらに、すべての部族、民族、国語、国民を支配する権威を与えられた。
(黙示録 13:4-7).

He is given authority over all the nations of the world and can make war on the godly, but just because he is granted this authority does not mean he will be that successful at it. There will be many nations fighting him right through to his bitter end.

彼は、世界の全ての国々の上に権威を与えられ、敬虔な戦争を行う事ができますが、彼にこの権限が容認されているという理由だけで、彼がそれで、成功するという意味ではありません。彼のむごい,つらい最後まで、当然、彼と戦う多くの国々があるでしょう。

Verse 37: He doesn’t honor the God of his fathers. It is obvious from this that the Antichrist descends from those of a religious heritage. Some speculate that this verse could indicate that the Antichrist comes from a Jewish heritage because of the term used for God in the original. It is the Hebrew word ‘elohiym, which is often specifically used to mean the supreme God and is distinct from ‘elowahh, used in the rest of this passage to denote a deity The Bible translators make this distinction by capitalizing God in “God of his fathers.” And as is corroborated in 2 Thessalonians and Revelation, this monster man exalts himself above all gods.

 預言 37節:彼はその先祖の神々を顧みず、また※女性の欲求(※●性的欲求)も、いかなる神をも顧みないでしょう。彼はすべてにまさって、自分を大いなる者とするからです。
※●原文はdesire of women,女性の性的欲求
つまり反キリストは男色ホモ!

※●desire
…に対する)性的欲望,欲求((for ...;todo,of doing));(…という)願い,願望,念願;執念((that 節))(◆wish より強く,ambition に近い)

37節:彼は彼の先祖の神を尊重しません。反キリストは宗教的な相続財産(過去の)文化的遺産, 伝統から〈思想などが〉低下しているのは、この事から明らかです。
いくつかのこの節は、ユダヤ人の遺産(生まれつきの地位,運命,古代イスラエル人)の原文の神に使用される用語から、反キリストは出生して来ている事を,それとなく知らせると推測しています。
それは多くの場合、具体的に最高の神を意味する為に使用されるヘブライ語の単語 「elohiym」であり、
そして「elowahh」が神格, 神性として、この上なく善[強力]だと考えられる人物という事を、残りの文節は明確に示し意味しています。●聖書の翻訳者は、神を大文字で書く事により、この「彼の先祖の神」を区別をしました。第2テサロニケと黙示録に裏付けされているように、この怪物の男は、すべての神の上に自分自身を高く上げます。

And he either doesn’t like women, is not attracted to them, has no inclination to listen to what they want him to do, or he is a homosexual. We won’t know till he arises how this fits, but when he does, it will be apparent.

そして、彼はどちらにしても,どっちみち女性を好きではなく、女性らに惹かれていなくて、女性らは彼が何をしたいか性癖を聞いても、彼は何の欲求をも持っていないし、また彼は●同性愛者,ホモ,男色です。彼はこれがどのように適合するかが起こるまで、私達は知らないだろうが、彼がする時、それは明らかであろう。

Verses 38-39: But he is really into honoring “a god of fortresses.” The King James Bible renders this as “god of forces.” Either way, it sounds like a warlike deity, and as we have already noted, he thinks that he is greater than any god, as well as God Himself. Could this god be referring to himself, with him being worshiped in the form of the Abomination of Desolation which he has had placed in the temple fortress? Revelation 13 tells us that the false prophet of the Beast his number two man“causes the earth and those who dwell in it to worship the first Beast, whose deadly wound was healed. He performs great signs, so that he even makes fire come down from heaven on the earth in the sight of men. And he deceives those who dwell on the earth by those signs which he was granted to do in the sight of the Beast, telling those who dwell on the earth to make an image to the Beast who was wounded by the sword and lived. He was granted power to give breath to the Image of the Beast, that the Image of the Beast should both speak and cause as many as would not worship the Image of the Beast to be killed” (Revelation 13:12-15).

 預言  38-39節:「彼はこれらの者の代りに、要害の神をあがめ、金、銀、宝石、および宝物をもって、その先祖たちの知らなかった神をあがめ、 異邦の神の助けによって、最も強固な城にむかって、事をなすでしょう。そして彼を認める者には、栄誉を増し与え、これに多くの人を治めさせ、賞与として土地を分け与えるでしょう。」

38-39節:しかし、彼(反キリスト)は本当に「要塞の神」に栄誉を授けます。
欽定訳聖書は「軍隊の神」としてこれを表現します 。いずれにせよ、それは好戦的な神格, 神性と.この上なく善[強力]だと考えられる人物のように聞こえ、私達はすでに指摘したように、彼は神ご自身だけでなく、どんな神よりも偉大だと彼は思いこみます。
この神は、彼が神殿の要塞に置かれていた「荒らす憎むべきもの」の形で崇拝されていると、自分自身で言及していませんか?
 黙示録13章は、彼(反キリスト)の2人の獣の偽預言者について語ってくれる。
「そして、先の獣の持つすべての権力をその前で働かせた。また、地と地に住む人々に、致命的な傷がいやされた先の獣を拝ませた。 また、大いなるしるしを行って、人々の前で火を天から地に降らせることさえした。 さらに、先の獣の前で行うのを許されたしるしで、地に住む人々を惑わし、かつ、つるぎの傷を受けてもなお生きている先の獣の像を造ることを、地に住む人々に命じた。 それから、その獣の像に息を吹き込んで、その獣の像が物を言うことさえできるようにし、また、その獣の像を拝まない者をみな殺させた。」 (黙示録 13:12-15).

Is this image the god of fortresses? Is it also the Abomination of Desolation?  Is this the foreign god which he shall acknowledge and advance the glory of, by investing it with gold, silver, precious stones, and pleasant things? It certainly sounds likely.

この像は、要塞の神ですか?それはまた、荒らす憎むべきものですか?これは、彼が認めた、そして快適なもので、金、銀、宝石を投資する事によって、栄光を促進するものとする外国人の神ですか?それは確かにそう聞こえます。

※●または人工知能スーパーコンピュータ?!
Or an artificial intelligence super computer?

Verses 40-43: And at the time of the end, right towards the end of the Antichrist’s wicked rule, the King of the South comes again to attack him. And then the King of the North comes against him with everything he has. Compare this to Ezekiel 38?39 and the invasion of Gog, which we covered earlier. He passes all the way down to Egypt, apparently skirting the lands of Edom, Moab, and Ammon (modern-day Jordan), and the prominent people of that area are spared. And somehow Ethiopians and Libyans are involved in his invasion forces. Ezekiel 38 also names the Ethiopians and Libyans being involved with the armies of Magog, as well as Persians and the people from the tribes of Gomer and Togarmah, whom we cannot precisely identify.

預言  40-43節:「終りの時になって、南の王は彼と戦います。北の王は、戦車と騎兵と、多くの船をもって、つむじ風のように彼を攻め、国々にはいっていって、みなぎりあふれ、通り過ぎるでしょう。 彼はまた麗しい国(●イスラエル)にはいります。また彼によって、多くの者が滅ぼされます。しかし、エドム、モアブ、アンモンびとらのうちのおもな者は、彼の手から救われましょう。 彼は国々にその手を伸ばし、エジプトの地も免れません。 彼は金銀の財宝と、●エジプトのすべての宝物を支配し、●リビヤびと、●エチオピヤびとは、彼のあとに従います。」

40-43節:そして、最後の時に、まさに反キリストの邪悪な支配の終わりに向かって、南の王は彼を攻撃する為に再び来ます。そして、北の王は、彼が持っているすべてを、彼(南の王)に敵対して来ます。我々が以前に扱ったエゼキエル38-39章とゴグの侵略、これらを比較して下さい。
彼は明らかにエドム、モアブ、およびアモン(現代ヨルダン)の土地を避けて通り,  全ての道のりを通り過ぎて●エジプトまで下り、その領域の著名人の命を助け,容赦しています。そして、●エチオピアと●リビアは なんらかの方法で彼の侵略軍に関与しています。また、エゼキエル38章のエチオピアとリビアは、我々が正確に識別する事はできませんが、ペルシャ人の軍隊だけでなく、ゴメル(●ドイツ)とトガルマ(●トルコ)の部族からもマゴグに関与しています。

Verse 44-45: From the previous verses it seems that he has led his forces into Egypt, but now news from the east and the north troubles him. If you look north and east from Egypt, you head straight to Israel. In great fury he heads out to destroy and annihilate. He places his headquarters in the region between the seas, in the area of Mount Zion, Jerusalem, which he had already conquered and where he had established the Abomination of Desolation we read about earlier.

預言  44-45節:「しかし東と北からの知らせが彼を驚かし、彼は多くの人を滅ぼし絶やそうと、大いなる怒りをもって出て行きます。 彼は海と麗しい聖山との間に、天幕の宮殿を設けるでしょう。しかし、彼はついにその終りにいたり、彼を助ける者はないでしょう。」

44-45節:前の節から、彼(反キリスト)がエジプトに彼の軍隊を先導してきましたが、今は東からと北からのニュースが、彼を悩ませます。あなたはエジプトから北と東を見れば、●イスラエルにまっすぐに向かいます。大いなる怒りによって彼は滅ぼされ、最後まで, 徹底的に, 全滅に向かいます。彼はすでに征服していて、彼は、我々が以前に読んだ「●荒らす憎むべきもの」を確立していた場所のシオンの山、エルサレムの領域で、海との間の領域に彼の本部を置きます。

There are three seas in that area???the Mediterranean, of course, and also the Dead Sea and the Sea of Galilee. And it is in that region of modern-day Israel that the Antichrist finally meets his end in a terrific battle, which we learn more about by turning to the book of Revelation.

また、当然のことながら、地中海、死海やガリラヤ湖の3つの海がその地域にあります。
そしてそれは、反キリストの最終的なもの凄い戦いで、彼の終わりに直面し経験する事は、現代のイスラエルの領域にあり、これは、我々は黙示録の曲がり目(転機)の詳細について学びます。

In Revelation 16 we also read of war coming from the east. In the middle of the horrific plagues of the wrath of God that are inflicted upon the Antichrist and his followers we are told: “Then the sixth angel poured out his bowl on the great river Euphrates, and its water was dried up, so that the way of the kings from the east might be prepared. And I saw three unclean spirits like frogs coming out of the mouth of the dragon, out of the mouth of the beast, and out of the mouth of the false prophet. For they are spirits of demons, performing signs, which go out to the kings of the earth and of the whole world, to gather them to the battle of that great day of God Almighty. ... And they gathered them together to the place called in Hebrew, Armageddon” (Revelation 16:12-14,16).

黙示録16章で、我々はまた、東から来る戦争について読みます。●反キリストとその部下に降りかかる神の怒りの恐ろしい災害の最中で、私達は語りかけられます。
「第六の者が、その鉢を大ユウフラテ川に傾けた。すると、その水は、日の出る方から来る王たちに対し道を備えるために、かれてしまった。 また見ると、龍の口から、獣の口から、にせ預言者の口から、かえるのような三つの汚れた霊が出てきた。 これらは、しるしを行う悪霊の霊であって、全世界の王たちのところに行き、彼らを召集したが、それは、全能なる神の大いなる日に、戦いをするためであった。… 三つの霊は、ヘブル語でハルマゲドンという所に、王たちを召集した。」
 (黙示録 16:12-14,16).

Har Megiddo, rendered in English Bibles as “Armageddon,” is a hill situated over the ruins of the ancient city of Megiddo in the Valley of Jezreel in northern Israel. It is about 25 kilometers east of the Israeli port city of Haifa. It is geographically between the Mediterranean Sea and the Sea of Galilee, and is about 100 kilometers north of Jerusalem. Revelation states that it is the gathering place of armies for the battle of the great day of God Almighty, which we commonly call the Battle of Armageddon. However, this battle is not confined to Armageddon, but also rages around Jerusalem. It is a battle of monstrous proportions that is fought initially between the Antichrist’s forces and his earthly opponents. But at some point in this battle the Lord descends from Heaven with His supernatural armies to wipe out the Antichrist and his bestial forces and deliver those he has been fighting against. (For a thorough treatment of this event, read “Armageddon,” chapter 11 in The Rise and Fall of the Antichrist.)

英語の聖書で表現する ハル メギド、「●ハルマゲドン」は、イスラエル北部エズレルの谷のメギドの古代都市の遺跡に位置する丘です。これは、イスラエルの港湾都市ハイファの約25キロ東です。これは、地理的に地中海とガリラヤ湖の間にあり、エルサレムの約100キロ北です。
黙示録には、我々が一般的に、ハルマゲドンの戦いを呼び出す全能の神の大いなる日の戦いの為に、軍隊の集まる場所であると述べています。
しかし、この戦いはハルマゲドンに限定されないが、また、エルサレムの周りで荒れ狂い,激しく続きます。これは、反キリストの軍隊と一緒の地上の相手と、我々との間で、最初に戦われる巨大な広大な,重要な戦いです。しかし、この戦いの中のいくつかの重要点は、主は反キリストと彼の野獣のような軍隊を一掃し、反キリストと戦ってきた人々を救出する為に、主の超自然の軍隊と供に天から下って来ます。 (このイベント出来事の徹底的な取り扱い, 論じ方の為には、反キリストの興亡 の「ハルマゲドン」第11章をお読み下さい。)

And so we come to this chapter’s end, but the heavenly messenger is not yet finished. There is more to come in chapter 12.

そして私達は、この章の終わりに来てますが、天の使者(のメッセージ)はまだ終了していません。第12章には、より多くがあります。

次へ続く!
Tobe Continued on the next!

Contents

Introduction
A Captive of Babylon
The Image in the Dream
Three Who Wouldn’t Burn
The Madness of the King
The Handwriting on the Wall
The Lion’s Den
The Beasts from the Sea
The Ram, the Goat, and the Future King
Seventy Weeks
Spiritual Warfare
●The King of the North
The Closing Message
In Conclusion
HOME

内容

前書き
バビロンの捕囚
夢の中の像
三人は燃えないでしょう
王の狂気
壁面への手書き
ライオンの巣窟
海からの獣
雄羊、ヤギ、そして未来の王
七十週
霊的戦い
●北の王←(今回)
締めくくりのメッセージ
結論として