普通 nomal | 私の心と英語と。❤️

私の心と英語と。❤️

私が心で思っていることを表現する、場所として、ブログ始めました✨英語を勉強してるので、
日本語と英語どちらでも書きます❣️✨
趣味は英語と音楽!
英語は2016年からずっと勉強してます

私は、自分にめちゃ厳しい

I'm hard on myself


でも、それって悪いこと?

but is it that bad?


自分に厳しいのは、自分に期待してるからやんな

I'm hard on myself because i believe in myself and have an expectation towards me


でもそんなエネルギッシュな私には、たまには

「よく頑張ったね、ここまでできたね」

っていうお祝いが必要!

sometimes i need moment 

”you've achieved this you came this far”

this kind of celebration



だってそうじゃないと頑張れませんよ!!!

I'm not that positive to work so hard all the time


だから毎日の中に

頑張りましたねの瞬間が必要

so i need a “good job “ moment in my life



それは英語に関すること

about my English


例えば今日だったら、

英会話スクールに行って、授業でたくさん理解できた

today i went to English school and could understand the class well


おめでとう!

great job



こういう瞬間をもっと作らないと

how can i have this moment constantly



英語は毎日勉強するけど、

毎日こういう瞬間を持つのって難しいよね

i study English everyday but it's hard to have this moment all the time 



ひとみ、考えるんだ!何かないか!

Hitomi, you can think about it,what is it


でも思えば、毎日勉強してることこそ、

すごいね!って褒めるべきだよね!

but is it great that i study English everyday



毎日、少しでも勉強できたら

自分すごいね!って褒めであげよう!

even if i studied a bit, everyday is celebration isnt it


毎日こんなに勉強してることを、お祝いしないと。

this is amazing that i study English this much


そうだよ、毎日勉強しない人のほうが多いんだから、毎日できてる私にありがとうだよね。

there are not so many people who study English everyday so the person who studies hard like me should be praised for sure right 



だから今日もありがとう、頑張った私。まだまだ頑張る私。

昨日も今日も明日も私の頑張りにありがとう!

thank you Hitomi, you do, did, will do a great job all the time your enthusiasm is,amazing



こんなに勉強してるのって、普通じゃないよ、私は普通と思ってるけど

this is not everyones nomal at all even if this is for me



自分に感謝できた日。

i truly appreciated me



いい日だ

such a good day


seeya