私の人生は私が決める i have a responsibility for my life | 私の心と英語と。❤️

私の心と英語と。❤️

私が心で思っていることを表現する、場所として、ブログ始めました✨英語を勉強してるので、
日本語と英語どちらでも書きます❣️✨
趣味は英語と音楽!
英語は2016年からずっと勉強してます

今日は、気持ちが楽になった

i feel better now


なんか今33歳なのですが、

この歳になると、結婚、とか家族とか子どもとか考える。

I'm 33 and people usually have partners, their own family and children too


でも私は、まだ要らない

but i don't need them


私には夢があるから。

英語の夢。

because i have English and this is my dream



英語力をもっともっともーーーっと上げて、

将来世界各地の人と英語で自由に話したい!

i wanna improve my English and talk to a lot of people from all over the world


それが私の夢。

that's my biggest dream



結婚とか子どもとか考えると、それを見越して生活していかないといけない

if i think about marriage or family stuff, my life will be base on them


私のやりたいことは何?

と聞かれるとそれは恋愛より英語の勉強だ

what do i want to do for now

i would definitely say STUDYING ENGLISH


私の人生じゃん。私が決めるよ

My life is based on my decision


でも英語力向上って時間がかかるよね、それはわかってる

だから同時進行したらいいんじゃないっていうのも

but improving English ability takes time and i should do multiple things at the same time


でもやりたくないんならそれでいいんじゃないかな?って。

do i have to do that


だって私の人生、誰も責任とってくれんやん

who takes responsibility for my life



だからやりたいようにしようって。生きたいように。周りに流されることなく

i wouldn't reget if i follow my heart and do whatever I want even if someone tells me what i should do



だから今は彼氏はいらない

i don't want a boyfriend at the moment


恋愛は後からでもできる

でも後からあのときもっと勉強しとけば良かったって思っても時間は取り戻せない

i can date someone later but i cannot take my time back if i regreted



もっと自由に生きたい

できるはず

no one can dectate my life 

i live my own life 


周りの人から見ても私が必死で英語の勉強してるのはわかるはず

people around me would know how hard I'm studying English


私は今これがやりたい。

i wanna do this 



なぜこんな話をしてるかと言うと、気になる人ができたから

the reason why i talk about this is i have someone I'm interested in


でも私の夢が最優先。

but my priority is my dream


いくら恋愛するのが遅れても、

今はたくさん勉強したい。これが私のやりたいこと。

even if i cannot have my romantic relationship, the thing i really want to do right now is studying English



だから決めたの。

私の人生を生きようって!

生きたいように! 

so i decideed how to live my life 

my life is mine

no matter what 



今すごくスッキリ!

i feel fantastic



これが私だから!

this is me



頑張ります!

I'll do my best



seeya