サピエンス全史 | 言語分析未来予測

言語分析未来予測

言葉で表すもの全てが分析可能です。言葉での分析は予測的な文章となります。

“Sapiens” MV 『サピエンス』AI Music Video
ASA-D TV
2024/06/06



 このビデオの説明は、『ベストセラー『サピエンス全史』を題材にし、ChatGPTに歌詞とプロンプトを書いてもらい、Udioで楽曲生成&Haiperで動画生成しました』というものだった。つまり、人が作った物ではない。
 『AIの提案した音楽ジャンルは、なんとラッシュやドリームシアターのようなプログレッシブ・ロック風。確かに歌の内容にピッタリの楽曲になりました』と書いている。

 著作権はどこに?


"Sapiens"

[Verse]
From the dawn of time, we walked the earth,
Hunter-gatherers, for what it's worth.
We built our myths, spun our dreams,
Chased the stars, or so it seems.

[Verse]
Agrarian fields, we sowed the seeds,
But did we reap more than our needs?
Cities rose, and empires fell,
In the shadow of a tale we tell.

[Pre-Chorus]
In the pages of our past we see,
A tale of progress and tragedy.
As we march into the great unknown,
Will we find we're still alone?

[Chorus]
Oh, sapiens, masters of the land,
With iron will and shifting sand.
We forged our fate, we dreamed of more,
Now we're knocking on tomorrow's door.

[Bridge]
In the labs, the future's bright,
With genes and codes, we shape the night.
Will we play gods? Will we be kind?
Or lose our soul to the machines we find?

[Pre-Chorus]
In the pages of our past we see,
A tale of progress and tragedy.
As we march into the great unknown,
Will we find we're still alone?

[Chorus]
Oh, sapiens, masters of the land,
With iron will and shifting sand.
We forged our fate, we dreamed of more,
Now we're knocking on tomorrow's door.

[Outro]
From stone to silicon, we've come so far,
In our race to be a shining star.
But in the mirror, do we see,
The irony of what we claim to be?

「サピエンス全史」

[詩]
太古の昔から、私たちは地球を歩き、
狩猟採集民、その価値はある。
神話を築き、夢を紡ぎ、
星を追いかけた、というか。

[詩]
農耕地、種を蒔き、
しかし、私たちは必要以上のものを刈り取ったのでしょうか?
都市は興隆し、帝国は滅び、
私たちが語る物語の影で。

[プリコーラス]
私たちの過去のページには、
進歩と悲劇の物語。
大いなる未知なる世界へと歩みを進める時、
私たちはまだ一人であることに気づくのでしょうか?

[コーラス]
ああ、サピエンス全史、大地の支配者よ、
鉄の意志と砂の移り変わりで。
僕らは運命を捻じ曲げた、僕らはもっと夢を見た、
今、私たちは明日のドアをノックしています。

[ブリッジ]
ラボでは、未来は明るいです。
遺伝子とコードを使って、私たちは夜を形作ります。
神々を演じるのか?優しくしてやろうか?
それとも、見つけた機械に魂を奪われてしまうのでしょうか?

[プリコーラス]
私たちの過去のページには、
進歩と悲劇の物語。
大いなる未知なる世界へと歩みを進める時、
私たちはまだ一人であることに気づくのでしょうか?

[コーラス]
ああ、サピエンス全史、大地の支配者よ、
鉄の意志とshで