"Edelweiss" -「エーデルワイス」を和訳してみました  | Dr. Katy's Small Talk - 英語でおしゃべり

Dr. Katy's Small Talk - 英語でおしゃべり

アメリカ人の夫と神奈川県で暮らしています。

こんにちは、Katyです。
Hello, it's Katy.


「エーデルワイス」という歌は皆さんご存知だと思います。
I think you all know the song "Edelweiss."


映画「サウンドオブミュージック」の中で歌われていたとても美しい曲ですね。
It is a very beautiful song that was sung in the movie "The Sound of Music."


この歌の歌詞も色々な方が日本語訳しているようですが、私も訳してみました。
The lyrics of this song seems to have been translated into Japanese by many people, but I tried also.


ただし、私の訳はメロディーには合わせず、英語の歌詞を日本語にしてみただけです。
However, my translation does not match the melody; I just wanted to translate the English lyrics into Japanese.
 
 
Edelweiss  (by Oscar Hammerstein)

Edelweiss, edelweiss
Every morning you greet me


エーデルワイス、エーデルワイス
毎朝私を迎えてくれるのね


Small and white, clean and bright
You look happy to meet me

小さくて、白くて、綺麗で、明るい
私に会えて嬉しそうね


Blossom of snow may you bloom and grow
Bloom and grow forever

まるで雪の花のよう、、咲いて、育ってほしい
ずっと咲き続けて、育ってほしい


Edelweiss, edelweiss
Bless my homeland forever

エーデルワイス、エーデルワイス
私の祖国をずっと祝福してね


Small and white, clean and bright
You look happy to meet me

小さくて、白くて、綺麗で、明るい
私に会えて嬉しそうね

Blossom of snow may you bloom and grow
Bloom and grow forever

まるで雪の花のよう、、咲いて、育ってほしい
ずっと咲き続けて、育ってほしい

Edelweiss, edelweiss
Bless my homeland forever


私の祖国をずっと祝福してね
エーデルワイス、エーデルワイス