Nine Days - If I Am 歌詞 和訳 | メジャー過ぎない洋楽和訳ブログ

メジャー過ぎない洋楽和訳ブログ

私が好きな曲かつ検索で和訳が出てこなかった曲の和訳サイト。
和訳依頼・誤訳指摘コメントお願いします。

Nine DaysはAbsolutely (Story of a Girl)が一番有名ですが
こちらの曲もかなり良いです、

曲のテーマはカップルの喧嘩ですね

以下和訳。
--------------------------------------------

So you're standing on the ledge
君はビルの端に立ってて
It looks like you might fall
今にも落ちてしまいそうだ
so far down
とても深く
Or maybe you were thinking about jumping
それとも飛ぼうと考えていたの?

Now you could have it all
君なら何でもできるよ
If you learned a little patience
少し忍耐を学べばね
For though I cannot fly
僕は飛べないけど
I'm not content to crawl
それで満足なんてしたことないよ

So give me a little credit
だからちょっとは信用して
Have in me a little faith
少しだけでも信頼してよ
I wanna be with you forever
僕は君といつまでも居たい
If tomorrow's not too late
もし明日が来ないなら

But it's always too late
でもいつも返事が遅い
When you got nothing, so you say
何も用事がない時でも そして言うんだ
You should never let the sun set on tomorrow
私の明日は奪うべきじゃないと
Before the sun rises today
朝日が昇る前に決めたくないと

If I am, another waste of everything
もし僕が 君の夢の中で無駄な存在だったら
You dreamed of, I will let you down
ガッカリさせるだろうな
If I am, only here to watch you
もし僕が 苦しんでいる君を見ることしかできないなら
As you suffer, I will let you down
ガッカリさせるだろう

So you're walking on the edge
君はビルの端を歩いてて
And you wait your turn to fall
落ちるタイミングを待つ
But you're so far gone
でも遠いよ この君を救う僕の手が
That you don't see the hands upheld to catch you
君には見えないほどに

And you could find the fault
きっと間違ってたと気づくよ
In' the heart that you've been handed
その閉ざしてきた心で
For though I cannot fly
僕は飛べないけど
I'm not content to crawl
それで満足なんてしたことないよ

And it's always too late
いつも返事が遅い
When you got nothing, so you say
何も用事がない時でも そして言うんだ
You should never let the sun set on tomorrow
私の明日は奪うべきじゃないと
Before the sun rises today
朝日が昇る前に決めたくないと

If I am, another waste of everything
もし僕が 君の望む中で無駄な存在だったら
You hoped for, I will let you down
ガッカリさせるだろうな
If I am, only here to watch you
もし僕が 苦しんでいる君を見ることしかできないなら
As you suffer, I will let you down
ガッカリさせるだろう

So you're standing on the ledge
君はビルの端に立ってて
It looks like you might fall
今にも落ちてしまいそうだ

If I am, another waste of everything
もし僕が 君の夢の中で無駄な存在だったら
You dreamed of, I will let you down
ガッカリさせるだろうな
If I am, only here to watch you
もし僕が 苦しんでいる君を見ることしかできないなら
As you suffer, I will let you down
ガッカリさせるだろう

The answers we find
僕らが探している答えは
Are never what we had in mind
計画とは全然違ったけど
So we make it up
とりあえず仲直りしよう
As we go along
一緒に前へ進むために

You don't talk of dreams
君は夢を語ってくれない
When I won't mention tomorrow
僕が明日について話したくない時は。
And we won't make
これからはお互いに無理をしないでいこう
Those promises we can't keep
守れない約束はしないでおこう

I will never leave you
君から離れたくないよ
I will not let you down
ガッカリさせないよ
I will never leave you
君から離れたくない
I will not let you down
ガッカリさせない
--------------------------------------------
Madding Crowd/Sony

¥1,686
Amazon.co.jp