昨夜は三ケ日の花火大会をお友達数人とその息子さんや若い女の子も一緒に観に行きました。


今回は、私が昔よくお世話になった浜名湖のマリーナ(ベルマリン)でモーターボートをレンタルして、湖の上から花火を楽しませていただきました。

夜空一面に輝く花火と体の芯にまで響くゴーン~!という低音は何とも言えない心地良さ!
いっちゃいますね。

(どこに行くのか??)(笑)






いやいや、それにしても、日本の花火『Hanabi』はいいですねぇ。

さて、お昼間はせっかくモーターボートを借りたので、7年ぶりくらいにウエィクボードをやってみましたが、これがこれが、ウェイクボードや水上スキーは見た目以上に超ハードなスポーツ!

昔よくやったので、すぐ立ち上がってスラロームはスイスイできたものの、3分ももたなかった。
2セット目はやる元気ナシ!




昨年末にスキーで肩の骨を折った時も、スキーはもう終わりだな、と感じたけど、
ウェイクボードもやっぱり世代交代なのかな。

昨日は楽しい1日でしたが、今後ボートに乗るなら、運転でウェイクボーダーを引っ張ることに徹しよう!と決心した日になりました。





There was a Mikkabi fireworks last night.
I rented a motorboat with some of my friends in the Lake Hamana and enjoyed all the beautiful Hanabi right in front of us!
The fireworks explosion sound came right into my body and we couldn’t help crying out!

I tried wakeboarding earlier in the day time the first time in maybe 7 years or so.
Of course, my body remembered how to get up and wakeboard but gee, lasted only three minutes or less. That’s it!!! 
I felt so weak or old!!
I’ll only drive motorboat and pull the young wakeboarders from now on.

It turned out be my day of facing GENERATION SHIFT. ^^