While using data on iPhone is free within the U.S., Puerto Rico, and the U.S. Virgin Islands, International data roaming can get expensive quickly. That's why AT&T has created two iPhone International packages with more reasonable rates in 29 countries*.
There are two packages available:
$24.99 iPhone International Data Package gives you 20MB** of usage within 29 countries*
$59.99 iPhone International Data Package gives you 50MB*** of usage within 29 countries*
AT&T offers these iPhone
International traveling tips to help you keep control of data.
*Discounted countries include: Australia, Austria, Belgium, Canada, China, Czech Republic, Denmark, Egypt, France, Germany, Great Britain, Greece, Hong Kong, Hungary, India, Ireland, Italy, Japan, Mexico, Netherlands, New Zealand, Poland, Portugal, Romania, Singapore, Spain, Sweden, Switzerland, and Taiwan.
These countries are subject to change. Please view DataConnect Global "Select" countries for an accurate list.
**20MB Plan:
Overage rate is $.005/KB within the 29 discounted countries. Rate outside these 29 countries is $.0195/KB.
***50MB Plan:
Overage rate is $.005/KB within the 29 discounted countries. Rate outside the 29 countries is $.010/KB except in Algeria, Azerbaijan, Bahamas, Belarus, Bolivia, Bosnia/Herzegovina, Brunei, Chile, Faroe Islands, Kazakhstan, Kuwait, Macau, Macedonia (former Yugoslavia), Malaysia, Maldives, Mongolia, Qatar, Saudi Arabia, Tunisia, Turkey, United Arab Emirates (UAE), and Venezuela where the rate is $.0195/KB.
Please Note:
1MB = 1024KB $.0195/KB = about $20/MB $.010/KB = about $10/MB $.005/KB = about $5/MB
au oneメールはau端末の場合、auのポータルサイトのトップページから利用できるようにする。このサービスの開始にあわせてauポータルサイトをリニューアルする考えで、ポータルの名称は「au one」となる。au oneはPCからも利用可能で、現在KDDIが提供しているPC向けのインターネット接続サービス「DION」のポータルサイトと統合する。
au oneメールのサービス開始当初の機能は、Gmailとほぼ同等となる。メール検索機能のほか、迷惑メールを自動的に専用フォルダに格納する機能、メール受信時と開封時に添付ファイルのウイルススキャンを行うウイルス対策機能、メールを新規送信先に送ると、自動的に連絡先リストに追加される連絡先機能がある。
au oneメールはサービス提供者がKDDI、システムの運営管理はグーグルとなる。米GoogleパートナープロダクトディレクターのDan Stickel氏は「Gmailはメールの整理を不要にするというコンセプトの下に開発されたもので、もともと(メールの)『削除』というボタンがなかったほどだ。KDDIとの提携で、Gmailが新たな次元に進化する。数百万人以上の人に使って欲しい」とKDDIとの提携に期待を寄せた。