改めて自己紹介 Once again, my self-introduction | 渡辺喜子の風。

改めて自己紹介 Once again, my self-introduction

前回投稿させて頂いた

京都フィルムメーカーズラボ

そこで初めてお会いする方々の前で自己紹介した時の文章を

ここにも共有させて頂きます照れ

 

In my previous postKyoto Filmmakers Lab
I introduced myself in front of the people I met there for the first time.
I would like to share it with you here as well.

 

「Hello!

My name is Yoshiko Watanabe.

I have worked in Japan as an actor, 

an assistant director and an extra casting manager 

for music videos, movies and dramas.

 

I was born in Fuji City at the foot of the famous Mt.

My family was a tailor of men's clothing.

Until high school, I did not like myself very much,

I gave up thinking that I could not do anything.

But I only liked to draw pictures.

I graduated from high school and went to Tama Art University in Tokyo.

 

 

When I was a university student

I decided to make a career out of what moved me the most.

 

At that time, I liked American MTV,

I loved Madonna and Michael Jackson.

My dream was to be an entertainer like them.

But I was not a good singer and dancer.

I decided to become an actor and a filmmaker.

 

I have written and directed two independent films.

The second film I directed, "TIG HUG" is one of my very favorites.

 

Last year I worked on the American drama "TOKYO VICE Season2 " 

and learned how fun it is to work with people from overseas,

I joined Kyoto Filmmakers Lab to work more internationally.

 

I am currently working on my next film, "Tomorrow, in Asakusabashi. 

I want to make a film that sends a message to people 

who have given up on themselves (just like I did in the past).

If you don't give up on yourself, your life will be exciting!」

 

日本語訳は以下です↓

「こんにちは!

私の名前は渡辺喜子と申します。

私は日本で俳優や、ミュージックビデオや映画、ドラマの

アシスタントディレクターやエキストラのキャスティング担当をし

経験があります。

 

私は有名な富士山の麓の富士市で生まれました。

私の家は紳士服のテーラーでした。

 

高校生まで、私は自分があまり好きではなく、

自分は何もできないと諦めていました。

でも絵を描くことだけは好きで

高校生を卒業して東京の多摩美術大学に行きました。

 

私は大学生の頃

自分が一番感動した事を仕事にしようと決めました。

 

その頃、アメリカのMTVが好きで、

マドンナやマイケルジャクソンが好きでした。

そして私の夢は彼らのようなエンターテイナーになる事でした。

しかし、私は歌とダンスが下手なので

俳優や映画作りの道に進みました。

 

私は今までインディーズ映画を2本脚本&監督しました。

2本目の監督作品、「tig☆hugちぐはぐ」はとてもお気に入りの作品です。

 

去年アメリカのドラマ「TOKYO VICE シーズン2」のお仕事をして、

海外の人との仕事の楽しさを知り、

もっと国際的に仕事をしたくて京都フィルムメーカーズラボに参加しました。

 

私は今、次の作品「あした、浅草橋で。」を作ろうしています。

自分を諦めている人に(まるで昔の私のように)

メッセージを送る映画を作りたい。

 

あなたがあなた自身の人生を諦めなければ、人生はエキサイティングになる」

 

以上です。