【13】セサミストリート:グローバーと蝶々 | 英語を喋ると決めたら喋れるのか、実験してみた件

英語を喋ると決めたら喋れるのか、実験してみた件

毎日少しずつの継続でどこまで喋れるのか、観察記録。

 

 

ha ha ha 

you see that pretty butterfly fly across my nose 

綺麗な蝶々が僕の鼻の前を横切って飛んでいったのをみたかい?

 

hey watch him 

ねぇ見てください

very carefully

じっくりと 

everywhere he goes

どこを飛んでいても 

 

hmm

I saw a butterfly like this 

one time in a book 

本のなかで一度、同じような蝶々を見たことがあるんだ

 

so now 

I want to watch this one and take a closer look

だからもっと詳しく見たい 

 

hmm 

I want to see his little wings with colors orange and black

オレンジと黒の小さな羽もよく観察したい 

 

I want to see that furry stuff upon a little back 

背中の毛皮のようにフワフワした部分も良くみてみたい

 

I wonder if he has amouth 

蝶々には口があるのかな?

and if his tongue is red 

舌は赤いのかな?

and 

what are those two pointy things that stick out of his head

あの頭から突き出た、2本の先のとがったものはなんだろう? 

 

well 

I'm not hurt you,butterfly 

傷つけたりしないから

I wish you would stay 

ここにいてね

 

I want to look at you

ただ観察したいだけだよ 

please do not play away 

飛んでいかないで

 

alas alack 

and woe is me

 

my butterfly has flown

僕の蝶々が飛んで行ってしまった 

 

he's gone to find his mommy

ママを探しに行ってしまった

 

ah yes see that 

the little butterfly is back

小さな蝶々が戻ってきたよ

 

and now he is looking at me

そして今は蝶々が僕を観察しているよ