【12】セサミストリート:Vのセールスマン | 英語を喋ると決めたら喋れるのか、実験してみた件

英語を喋ると決めたら喋れるのか、実験してみた件

毎日少しずつの継続でどこまで喋れるのか、観察記録。

 

 

ah 

nothing like a relaxing day in the park

公園でのんびりするのは最高だな


Oh No 

オー ノー

hello there sir 

こんにちは

 

you look like a gentleman in need of the letter V

あなたはVの文字を必要としている紳士に見えますが

 

no,

いらん

I can assure you I do not need a letter V
Vの文字など必要ない

(I can assure you ⇒私はあなたに保証する)

 

well then perhaps 

それでしたら

I can interest you and something that begins with the letter V

Vから始まるものはいかがですか?
like this violin

たとえばバイオリン


I'm just trying to relax in the park 

私はただ公園でリラックスしたいだけなんだ

I don't need a violin 

バイオリンなどいらん

 

then perhaps 

それでしたら

you would enjoy some healthy vegetables

 お野菜などいかかですか

 

I'm not in the mood for any vegetables either 

どんな野菜も食べる気にならん

 

okay but I am sure

それでしたら 

you will enjoy this lovely the vase with some violets
スミレの入った花瓶はいかがですか

 

now I have no use for violets in a vase
花瓶入りのスミレに用は無い

 

have a day vacuum 

hey hey 

watch where you point that thing

おい 気を付けてくれよ

 

turn that vacuum off

その掃除機を止めなさい 

 

I already have something that begins with the letter V ,okay? 

私は既にVの文字で始まるものを持っているんだ

 

I have a vest
チョッキを着ている

 

the vacuum stopped 

掃除機が止まった

thank you for your help sir

助けてくれてありがとうございました 

 

now if you will excuse me 

よろしければ

and we'll just take my letter V and vamoose

私はⅤを持って撤退します


I need a vacation
私には休暇が必要だ