仲見世通りにやってきました。外国人観光客に人気がありすぎて大渋滞!今日は暖かくてよかったね!



仲見世通りは、東京都台東区浅草の浅草寺参道に位置する歴史ある商店街です。約250mの参道には約90店舗が並び、江戸時代前期に浅草寺の境内や参道の清掃の賦役が課せられていた地元住民に対して営業の特権が与えられたのが起源とされています。明治時代には近代仲見世として赤煉瓦造りの建物が新たに完成し、その後、1925年には桃山風朱塗りの鉄筋コンクリート造りの商店街に生まれ変わりました。第二次世界大戦で被災しましたが、大正末期の外観は復興されました。



アクセス方法としては、東京メトロ銀座線・浅草線、都営浅草線、東武伊勢崎線、つくばエクスプレスの浅草駅から徒歩で約3分から10分です。また、都営バス「浅草雷門」もしくは「東武浅草駅前」下車からもアクセスできます。仲見世通りには専用駐車場がないため、公共交通機関の利用が推奨されています。



仲見世通りでは、老舗やテイクアウトグルメ、お土産ショップなどが軒を連ね、雷門や宝蔵門などの歴史的建造物も見どころの一つです。特に、雷門は浅草のシンボルとされ、その大きな提灯は観光客にとって人気の撮影スポットとなっています。

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I came to Nakamise-dori today.

Nakamise-dori, located along the approach to Senso-ji Temple in Asakusa, Taito-ku, Tokyo, is a historic shopping street. Approximately 90 stores line this approximately 250-meter approach. The origin of the street dates back to the early Edo period when local residents, who were tasked with cleaning the temple precincts and approach, were given the privilege to do business there. In the Meiji era, modern Nakamise-dori was born with the completion of new red-brick buildings, which were later replaced by Taisho-era reinforced concrete buildings with a Momoyama-style red coating after the 1923 Great Kanto Earthquake. Despite suffering damage during World War II, the street's appearance from the late Taisho era was restored.

Access to Nakamise-dori is convenient via public transportation, including the Ginza and Asakusa lines of the Tokyo Metro, the Toei Asakusa Line, the Tobu Isesaki Line, and the Tsukuba Express from Asakusa Station. The area is also accessible by Toei buses from "Asakusa Kaminarimon" or "Tobu Asakusa Station". Since there is no dedicated parking for Nakamise-dori, using public transportation is recommended.

Nakamise-dori is known for its old shops, take-out gourmet food, souvenir shops, and historical buildings such as Kaminarimon (Thunder Gate) and Hozomon (Treasure House Gate). Kaminarimon, symbolizing Asakusa, is particularly popular with tourists for its large lantern, making it a favorite photo spot.

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