MIRAIZA OSAKA-JOのWebサイトから引用

 

私たちは大阪城のなかにあるパワースポットで知られる「大阪城豊國神社」に行ってきました。最寄り駅はたくさんありますが、私たちは京阪電車京橋駅から徒歩で向かいました。
 

豊國神社に向かう途中で大阪城を見ることができます。はじめて見る人たちはこの時点でパワーを得られそうです。
We are able to see the Osaka castle on the way to the Houkoku shrine. For the first time viewers are going to be a sense of power at that point.
去豐國神社的路上可以看到大阪城。第一次看到它的人,就在此时可以得到力量了。

 

これが豊國神社の正面です。正面には、鳥居と豊臣秀吉の像があります。この像は、私たちの4倍ほどあってとても大きかったです。この日の参拝者は、天気も悪いせいか少なかったです。
This picture is in front of Houkoku shrine and that place is a torii and a statue of Hideyoshi Toyotomi. That a statue is four times as big as me. 
这是丰国神社的正面。这里有鸟居和丰臣秀吉的雕像。这尊雕像有我们的4倍左右,大得很。这一天的参拜者很少,可能是因为天气不好的关系。

 

門を入ると立派な建物がありました。平日で天気が悪かったのか観光客も少なくとても静かでした。お参りもできてよかったです。
When I entered the gate, there was a wonderful building. It was a weekday and the weather was not good, so there were few tourists and it was very quiet.
一进门,就可以看到一栋漂亮的建筑。可能是因为是平日,而且天气不好,游客很少,非常安静。能来这里参拜真是太好了。

 

豊臣秀吉の絵が入った絵馬がありました。たくさんの方が豊臣秀吉の絵馬に願い事を書いていました。値段は800円でした。
There was an ema with a picture of Hideyoshi Toyotomi. Many people wrote their wishes on Toyotomi Hideyoshi's Ema. The price was 800 yen.
有一幅绘马画有丰臣秀吉。很多人在丰臣秀吉的绘马上许愿。价格为800日元。

 

ここのお守りはひょうたんの形をしていました。ひょうたんと一緒に駒がセットになっていて仕事にも、転職にもご利益がありそうです。
The amulet here is shaped like a gourd. It is a set of gourds and pieces. There are benefits to work and career change.
这里的护身符是葫芦形的。葫芦和棋子儿是一套,工作和换工作都会有好处 。

 

帰りは、正面の鳥居とは違うこちらの鳥居から帰りました。豊臣秀吉の像が無い代わりに、豊國神社と書かれた石碑がありました。
At this torii, there was a stone monument with the name Houkoku Shine.
回家的时候,我们从另外一扇鸟居走出去。这里没有丰臣秀吉的雕像,取而代之的是写有“丰国神社”的石碑。

 

歩いていると庭のような岩がたくさんある場所をみつけました。秀石庭と呼ばれています。それは秀吉の秀と大阪城のたつ地の旧名・石山から一字ずつとり名付けられたそうです。
 While walking, I found a place with a lot of rocks. This place is called Syuusekitei. The origin of the name is taken from the former character of Hideyoshi and Isiyama.
我们走路时找到了一座院子,有很多岩石。这个名称取自秀吉的“秀”和“石山”的“石” ,石山是大阪城地区的旧地名。